Nyt loft efter væltning af tre vægge? 🤯

Hej Alle :)

Min kæreste og jeg har overtaget et gammel dødsbo af en lejlighed og er nu i gang med renovationen af det, der skal blive vores køkkenalrum.

Her har vi væltet tre vægge og vores udfording er nu, hvad vi skal gøre med loftet, da det har tre forskellige "udtryk" fra gangen, ekstra værelset og det gamle køkken. Hvordan ville i gribe det an, så det bliver samlet og flot? Og hvornår skal el tænkes ind?

Her kan i se billeder og video:

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I er igang med en stor omgang, så I "jo bare" rage alt ned og sætte nyt loft op. Men det er selvfølgelig noget af en omgang.
Jeg ser to løsninger som ikke indebærer dette.
Den ene mulighed er at sætte en en forskalling op der dækker hele loftet. Hvis I fjerner så mange ujævnheder som muligt (stuk og den slags), så kan I sætte brædder op der flugter den laveste af lofthøjderne. Og dette bliver så lofthøjden i hele det nye rum.
Det koster lidt i højden. ca 2cm til forskallingen + tykkelsen af det loft I vælger.
Dette giver ét stort sammenhængende loft.
Hvis I skal bruge loftudtag til strøm, så kan der trækkes rør sammen med forskallingen, og ved hvert loftudtag skal der lige krattes lidt ud i loftet for at gøre plads.

Den anden løsninge (som jeg selv ville vælge), er at sætte et par bjælker/overlæggere op der hvor der har stået vægge.
Disse skal gå et par cm. længere ned en loftet, og vil så stå frem som blottede bjælker. Så kan I vælge at male dem i en anden farve. El kan også rimeligt let trækkes langs disse bjælker. De skal jo ikke holde til noget, så man kan fræse en kanal og skjule rør dér, uden at tænke på bæreevnen.
Dette vil ikke give et sammenhængende loft, men det giver stadig et færdigt look som man kan lege lidt med.

Håber det kan bruges :)

/Stefan
ev elmand
ev elmand
19480 7480
Jeg ville gå med Stefans første forslag. Jeres lofter er så forskellige at det vil give et rodet indtryk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
maynardj
maynardj
154 5800
Jeg har et rigtig dumt spørgsmål. Hvad holder murstenene på plads? Hvorfor dratter de ikke ned? Grunden til jeg spørger er at min kone synes det er en god ide at vælte et par vægge og troede egentlig det var mere omstændigt :-)
Annonce
Annonce
maynardj skrev den 11-03-2021 02:01:58

Jeg har et rigtig dumt spørgsmål. Hvad holder murstenene på plads? Hvorfor dratter de ikke ned? Grunden til jeg spørger er at min kone synes det er en god ide at vælte et par vægge og troede egentlig det var mere omstændigt :-)

Konstruktionen af bygningen. Før man river en væg ned skal man sikre sig den hverken er bærende, afstivende eller stabiliserende. Der ville jeg tage fat i en ingeniør eller bygningskontruktør for at blive rådgivet.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Gregeren
Gregeren
3975 2830
Og når det er en lejlighed skal man tillige have bestyrelsens accept foruden kommunens. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Man tager en pose cement...
    Over hækken (2 svar)
  2. Motor problem
    Knallert & Scooter (2 svar)
  3. Bage maskine fra Lidi
    Lav-Mad/drikke (2 svar)
  4. overføre kontakter fra iphone til samsung 7
    Lav-Computer (2 svar)
  5. Computer vil ikke starte
    Lav-Computer (1 svar)
  6. Løsningen til fastgroede skruer ?
    Over hækken (4 svar)
  7. AEG tørretumbler larmer og rasler
    Hårde hvidevarer (11 svar)
  8. Manglende udsug i lokum
    Lav-Hus (8 svar)
  9. Briggs og Stratton, 6,5 hk, Startersnor.
    Værktøj og maskiner (1 svar)
  10. indstilling af gearskifte påhængsmotor
    Bådmotorer (1 svar)

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Skillevæggen der gør vrøvl
    Lav-Hus (læst 449 gange)
  2. Entreprenør vil ikke bruge AB-Forbruger kontrakt
    Jura, reglementer og krav (læst 321 gange)
  3. elradiator dimensionering
    Fyr og opvarmning (læst 228 gange)
  4. Hvor meget strøm kan jeg trække fra min forsyning?
    Lav-Hus (læst 32853 gange)
  5. Gulvvarme badeværelse
    Fyr og opvarmning (læst 511 gange)
  6. VW Caddy -Lugt af benzinos i kabinen ?
    Lav-Bil (læst 372 gange)
  7. Skånsom fjernelse af yderste planke i klikgulv
    Lav-Hus (læst 305 gange)
  8. Et par elspørgsmål, forfradåse og gruppefordeling i stue/køkken
    Lav-Hus (læst 266 gange)
  9. Bilreklamer - hvorfor ?
    Lav-Bil (læst 342 gange)
  10. Svejsebord af eloxeret aluminium
    Værktøj og maskiner (læst 283 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også
Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med