Hegn imod nabo er for lavt, ide søges for afskærmning

Hej.

Er der nogen der kan hjælpe med en god ide til hvad man kan plante / etablere i skellet ind til ens nabo? Det må gerne være noget hurtigt voksende :)

Sagen er den at min nabo har lavet et raftehegn i skellet mellem vores grunde, det er placeret ca. 10cm inde på hans side. Hegnet er pænt og jeg kan godt lide raftehegn, men det er kun 160 cm højt. Det gør at man kan kigge over, og går man ned bagerst i haven, kan man kigge ind i husene. Det gælder både for mig og for naboen. Jeg kunne godt tænke mig at hegnet lige havde været 20 cm højere.

Hegnet var etableret da jeg flyttede ind, og jeg har et fint forhold til min nabo, vi snakker og hilser når vi mødes, men jeg kunne godt tænkte mig lidt mere afskærmning, da min nabo er HAVEMENNESKE og bruger 80 % af sin fritid i haven :) 

Jeg kunne jo plante en hæk på min side langs skellet, men det tager noget tid. Et hegn syntes jeg virker voldsomt, når der nu er et pænt hegn i forvejen. Jeg har også tænkt på noget med efeu, men er ikke kommet helt frem til den rigtige løsning endnu.

Håber nogle måske kan hjælpe med en god ide. 
Hej. Er der nogen der kan hjælpe med en god ide... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er en grundejerforening er der måske regler vedrørende hæk og plankeværker, eller en lokalplan der har specielle krav og det.
Det er jo nok ikke så let at forlænge de runde stolper uden at det ses ret tydeligt.
(Når du forhøjer hegnet er stolperne så langt nok i jorden, til at det ikke blæser omkuld?)
Men måske et system som Larsen bolt, kunne bruges til at forlænge dem med?

Larsen bolt

Vi prøver igen, i morgen --
Hej
Medmindre der foreligger en aftale/servitut på ejendommene eller lokalplanen diktere anderledes, har din nabo handlet udenfor hegnsloven. Jeg vil mene dette er vigtigt at få redegjort hvis du er generet over højden såvel så man undgår konflikter med fremtidige naboer.
 
Jeg vil foreslå du tager en snak med naboen om at få opført et nyt hegn i skel hvor I begge har ansvar og afgifter for hegnet.
Hvis naboen ikke vil dette kan du opføre et eget hegn inde på din egen grund.
Hvis du vælger at opføre et eget hegn må det være 1,8 i højden og du må hermed lægge afstanden til skellet i højden jo længere væk du vil opføre det. For at overholde retningslinjerne om et eget hegn må hegnet ikke stå længere fra skel end 1.75 m ligesom det ikke må stå i skel.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Kaempekran skrev den 11-03-2021 14:46:09

Jeg vil foreslå du tager en snak med naboen om at få opført et nyt hegn i skel hvor I begge har ansvar og afgifter for hegnet.

Her skulle selvfølgelig stå udgifter og altså ikke afgifter

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
@Kæmpekran - En nabo kan ikke modsætte sig et ønske om fælleshegn såfremt den anden nabo fremsætter krav om det. Men et eget hegn der står tæt ved skel, kan ophøjes til fælleshegn.
Frank Chr. skrev den 11-03-2021 17:43:14

@Kæmpekran - En nabo kan ikke modsætte sig et ønske om fælleshegn såfremt den anden nabo fremsætter krav om det. Men et eget hegn der står tæt ved skel, kan ophøjes til fælleshegn.

Det er korrekt, men nu skriver OP jo at han ikke ønsker at smide hegnsloven i hovedet på naboen nu hvor de har et godt naboskab.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
TRRA skrev den 11-03-2021 08:53:38

 Hørt! - Måske en enkel løsning er at sætte 25 cm forlængninger på de eksisterende stolper og så forhøje hegnet. Ville tage en formiddag. 

 Vil aldrig blive kønt med forlængere på hegnet. 


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis