Slibe gipsplade tyndere

Kan man det? Jeg har vinkelsliber og girafsliber til rådighed.

min plade stikker omkring 2-3 mm længe ud end væggen og jeg skal fuldspartle hele væggen. Gider ikke at udligne indtil pladen for så skal jeg bruge alt for mange spande spartel.

nu vil jeg gerne fræse pladen ned et par mm. Jeg tør ikke at skære den af fordi der er el kabler bagved.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tro jeg  bestemt ikke du kan da det der bl.a. holder sammen på gipsen er det paplag  der er på en gipsplade. Men giv det da et forsøg alligevel selvfølgelig med en god gang spartelmasse efterfølgende... det værste der kan ske er en ny gipsplade, samt enorme mængder af gipsstøv over alt.
Det kommer ikke til at virke.
Som mfrost skriver er det papirlaget der stabiliserer pladen, derfor vil den falde fra hinanden hvis du fjerner det.
Hvilken slutbehandling skal væggen have?
Jeg ville nok pille pladen ned og fræse i underlaget så pladen kan ligge plant. Alternativt kan du finde en form for træplade med den rette tykkelse og lægge i istedet.

Aldrig gå ned på udstyr!

Øv. Kan jeg skære den ud forsigtigt med en dremel?
pladen skjuler en dør.

Borst skrev den 09-03-2021 19:09:02

Det kommer ikke til at virke.
Som mfrost skriver er det papirlaget der stabiliserer pladen, derfor vil den falde fra hinanden hvis du fjerner det.
Hvilken slutbehandling skal væggen have?
Jeg ville nok pille pladen ned og fræse i underlaget så pladen kan ligge plant. Alternativt kan du finde en form for træplade med den rette tykkelse og lægge i istedet.

Træplade lyder godt. Slutbehandling er spartel med filt og maling.

du kan f gips plader i 9 mm , hvis det hjælper
bredker skrev den 09-03-2021 20:50:36

du kan f gips plader i 9 mm , hvis det hjælper

Fandt sku en plade online i stark på bare 6 mm i tykkelse. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også