FEjlkode Morsø p30 Klosterguy 2 09-03-2021 16:38 Jeg har en Morsø P30/31 som indimellem melder AL 17 - no flux - den fejl står ikke i manualen -ved nogen her hvad den betyder? Eller hvordan den kan rettes - (flux må være noget med træk, men hvorfor pludselig og nu?) 10 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Miaoldengaard 2 30-11-2021 13:01 Fandt du nogensinde ud af hvad der var galt ? Mit Morsø pillefyr melder nemlig også tit fejl 17 no flux
Klosterguy Trådstarter 2 30-11-2021 13:31 NEj Ikke rigtig - jeg rensede det hele og sørgede for at pakningen omkring lugen var god tæt - det har hjulpet
Miaoldengaard 2 30-11-2021 15:15 Tak , jeg må prøve og gøre det samme og håbe på det vil hjælpe. 😊 god aften og tak for svar
AHH6800 3 19-04-2023 21:27 Nu er det her en gammel tråd, men håber nogle kan hjælpe. Vores Morsø p30/31 bliver simpelthen ved med at komme med den "no flux" fejl uanset hvor meget jeg rengør ovnen. Er nogen kommet tættere på et svar omkring hvad det kan skyldes? Har ikke skiftet pakningen til lågen da den ser fin ud dog.
AHH6800 3 28-04-2023 15:22 AHH6800 skrev den 19-04-2023 21:27:36Nu er det her en gammel tråd, men håber nogle kan hjælpe. Vores Morsø p30/31 bliver simpelthen ved med at komme med den "no flux" fejl uanset hvor meget jeg rengør ovnen. Er nogen kommet tættere på et svar omkring hvad det kan skyldes? Har ikke skiftet pakningen til lågen da den ser fin ud dog. Nu er pakning også skiftet, men problemet er der stadig Annonce
AHH6800 3 25-09-2023 17:44 Problemet er fundet. Det er føleren til indsugningsrøret som melder fejlen. Afmonterede føler og fjernede alt støv. Monterede igen og nu kører det hele igen helt perfekt.
Fætter Højben 2 02-12-2023 09:45 Tak for hjælpen,👍🙏🏻 Har selv bokset med min P30, og Morsø vil/kan ikke hjælpe, de henviser blot til reparationsfirma :-( Dejligt simpelt med føleren, efter jeg havde skiftet tændrør og pakning i dør :-)Døjer lidt med at glasset soder, og syntes ikke der er forskel på om jeg sætter -3 eller 3 på pilleform eller luft.Nogle som kan fortælle mig hvordan man finder ud af om den tager nok piller, og indstiller luft korrekt?
Mattuck 3 2300 15-03-2025 08:06 AHH6800 skrev den 25-09-2023 17:44:22Problemet er fundet. Det er føleren til indsugningsrøret som melder fejlen. Afmonterede føler og fjernede alt støv. Monterede igen og nu kører det hele igen helt perfekt.Har fået samme problem. Hvor sidder indsugningsrøret? Det er heller ikke afbilledet i manualen.
Fætter Højben 2 15-03-2025 08:18 Jeg havde en skorstens brand, og så splittede jeg hele ovnen ad. Røggas sugeren i bunden var helt fyldt med gammel aske, og kunne derfor ikke flytte røgen og så sodede den til. Man skal husk at rense kamre og hvis man ligger sig på knæ, så sidder der en ekstra lille låge med en pakning ca. 4x8 cm og i gennem denne kan man støvsuge/blæse røggas sugeren ren. Flux fejlen rettes ved at tage den lille føler ud på højre side ( set forfra) på det rør som går baglæns ud og er forbundet med kamret nede i bunden under pille skålen i ovnen. Føleren tørres forsigtigt af med en våd klud og skubbes tilbage på plads. Alternativt kan man købe en “piberenser” som man kan skubbe ud i gennem rør under pille skålen når man laver rengøring af ovnen indvendigt.
Mattuck 3 2300 15-03-2025 17:25 Fætter Højben skrev den 15-03-2025 08:18:25Jeg havde en skorstens brand, og så splittede jeg hele ovnen ad. Røggas sugeren i bunden var helt fyldt med gammel aske, og kunne derfor ikke flytte røgen og så sodede den til. Man skal husk at rense kamre og hvis man ligger sig på knæ, så sidder der en ekstra lille låge med en pakning ca. 4x8 cm og i gennem denne kan man støvsuge/blæse røggas sugeren ren. Flux fejlen rettes ved at tage den lille føler ud på højre side ( set forfra) på det rør som går baglæns ud og er forbundet med kamret nede i bunden under pille skålen i ovnen. Føleren tørres forsigtigt af med en våd klud og skubbes tilbage på plads. Alternativt kan man købe en “piberenser” som man kan skubbe ud i gennem rør under pille skålen når man laver rengøring af ovnen indvendigt. Mega fedt Fætter Højben. Det prøver jeg. Tak for fyldigt svar.