Hvilken varmekilde til opvarmning af Anneks

Hej
Vi har lige fået trukket strøm til vores isolerede anneks på 20kvm. Rummet bliver primært brugt til opbevaring og tæningsrum.

Det er dog ret koldt at træne derude, derfor prøver jeg at finde ud af hvad der bedst kan svare sig ift. at få varmet rummet op.

Hvilke type opvarmning vil give mest mening i vores tilfælde. En elradiotor som vi tænder inden rummet skal bruges, eller noget der kan holde rummet på en fast temperatur omkring de 10-15 grader?

På forhånd tak for hjælpen

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville sætte en varmepumpe op den er lang billigere i drift samt at den kan køle rummet ned om sommeren... 
mfrost skrev den 09-03-2021 12:20:47

Jeg ville sætte en varmepumpe op den er lang billigere i drift samt at den kan køle rummet ned om sommeren... 

Okay, de virker bare så store til så lille et rum

Hvor meget isolering er der i hytten? 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 09-03-2021 13:01:13

Hvor meget isolering er der i hytten? 

Det ved jeg faktisk ikke, det er ikke noget vi har bygget desværre

Du må kunne give lidt info. Er det træbyggeri, hvilken beklædning er der udvendigt og indvendigt, er der termoruder eller enkelt lag glas, hvor tykke er væggene Ca. Hvilen slags Tag materialer er anvendt? 

Elektronikteknikeren
Annonce
Hvis det er noget i bruger et par timer 2 gange om uge, vil jeg nok vælge en el varmeblæser der hurtigt kan varme rummet op. Den er billig i indkøb.

Hvis i bruger det ofte, og gerne vil holde 6-10 grader når i ikke bruger det vil en varmepumpe nok være det rigtige valg. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

jthyge skrev den 09-03-2021 20:56:34

Hvis det er noget i bruger et par timer 2 gange om uge, vil jeg nok vælge en el varmeblæser der hurtigt kan varme rummet op. Den er billig i indkøb.

Hvis i bruger det ofte, og gerne vil holde 6-10 grader når i ikke bruger det vil en varmepumpe nok være det rigtige valg. 

Okay, stødte også lige på denne type, er det noget du kender til?

https://www.dk-indeklima.dk/vare/duka-s6/?gclid=Cj0KCQiA1pyCBhCtARIsAHaY_5fdxiEYT1_zuyEpUos_ZTlc_8s7TUe4qxRXymIfrr14Tv9cgdJaqP0aApD2EALw_wcB

Enig med jthyge, hvis det kun skal opvarmes i korte perioder er en kraftig elvarmeblæser ok. Det du linker til er en ventilator der genanvender varmen i rummet, den tilfører ingen varme.
JannikKJ skrev den 09-03-2021 21:20:49

Okay, stødte også lige på denne type, er det noget du kender til?

https://www.dk-indeklima.dk/vare/duka-s6/?gclid=Cj0KCQiA1pyCBhCtARIsAHaY_5fdxiEYT1_zuyEpUos_ZTlc_8s7TUe4qxRXymIfrr14Tv9cgdJaqP0aApD2EALw_wcB

Den varmer ikke op, men er god til at give noget ventilation og holder noget af varmen inde. Vi har en til at tage "sommerhuslugten" i et uopvarmede anneks. Det kan godt være en almindelig ventilator kunne gøre det samme, men jeg bilder mig ind at veksleren giver lidt - vi har i hvert fald generelt 5-10% lavere luftfugtighed end ude.

Men hvis du har brug for varme er den ikke løsningen - men muligvis et supplement hvis du vælger løsningen med konstant varme på.
Tak for hjælpen :)
Det ligner at det peger mod en varmepumpe. Har i nogle foreslag eller erfaringer med nogle som måske ikke er så store og ikke larmer så meget?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis