Afløb til regnvand

Hej LDS

Jeg er ny her, og søger et godt råd.
Jeg har netop overtaget et rækkehus, hvor afløbet fra taget over en tilbygning ender i et flexrør og som er forsøgt at rettes imod et firkantet rør, som går under tilbygningen. Jeg har forsøgt at grave så meget jord væk inde i røret og selv med et inspektionskamera et par meter inde i røret er jeg stadig i tvivl om dette overhovedet er et afløb.
Mine spørgsmål er derfor:
1.: Er der nogen der har set denne form for afløb? der er jo hverken sandfangsbrønd eller lign.
2.: Ville det være bedre at anlægge en faskine midt i haven og føre røret dertil?

vh Jonathan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det firkantede rør bruges normalt til ventilation. Det ser ud til at det ligger under “den gamle bygning”, så lyder underligt hvis det er tilsluttet kloak. Jeg vil foreslå faskine nogle meter fra bygning med sandfang i tilgangsrøret.

Søren O
Flexslangen er også beregnet til ventilation og ikke til vand. Enig med Søren O, lav en faskine, det bliver kommunen også glad for, så kommer der mindre vand i kloakken ved regnskyl.
Der ud over skal du få lukket hullet ind under huset af så der ikke kan komme rotter og andet kryb ind.
Ja, jeg tror også en faskine bliver godt. Det er bare i gang med den store spade.
Jo mere jeg fik gavet ind i hullet begyndte der også at komme isoleringsmateriale med ud, så det kan ikke være til afløb.
Perhans: Tror du at det skal lukkes helt af eller skal der "bare" noget net på, så der stadig er ventilation?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis