Reparation af kampestensfundament.

Hej.
Jeg skal i gang med at reparerer fundamentet på mit hus (fra 1877) og det er lavet med kampesten.
Er der en som ved, hvad fugerne skal reparerers med og om man bare kan kratte fugerne ud og fuges op igen?
Der er også i hvert fald en sten, som er løs; kan man 'bare' tage den ud og læggen en ny fuge rundt om den eller er det mere omstændigt?

Jeg ville et spadestik eller to ned og reparerer, og det er kun den ene side af huset, der virkeligt skal have en overhalning.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil foreslå murersand og cement i forholder 1:3. Kras så meget løs fuge ud du kan. Du skal nok også have fat i mindst en fugeske sammen med din “spækske”for at udføre arbejdet.

Søren O
Kan man tage flere meter ad gangen eller skal eks.vis tage to meter og så lade det hærde, inden man fortsætter?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så længe du ikke “underminerer” kan du bare å i gang.

Søren O
Og lige det rigtige dumme spørgsmål her til sidst. Jeg har en masse murergrus, men det er vel det samme som, når du skriver murersand?   
Det bruger du bare.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Til reparation af stenfundament er LIP Fliseklæb velegnet. Det er froststabilt og vandafvisende.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Når nu det er et hus fra 1877, så skal man vel holde sig til materialer som blev brugt oprindeligt. Og der tror jeg ikke at LIP var fremme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-03-2021 23:45:44

Når nu det er et hus fra 1877, så skal man vel holde sig til materialer som blev brugt oprindeligt. Og der tror jeg ikke at LIP var fremme. 

 Nogen særlig grund til dette?

Fjernet af moderator
(Årsag: Grimt sprog )
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også