Reservedel til indbygningsspot (afdækningsring?)

Hej med jer,

Jeg har et par halogenpærer der er sprunget i nogle indbygningsspot, og i forsøget med at skifte dem, er der nogle plastikdimser der er knækket af på afdækningsringen, som nu ikke kan monteres på spottet igen. Det er spot der er 12 år gamle, og plastikken er simpelthen så skør, at det knækker af ved den mindste berøring. Selve afdækningensringen fjernes ved at dreje den med uret, og der er så 3 plastikdimser der skal løsne deres greb i selve spottet.

Mit spørgsmål er enkelt . kan jeg købe nye afdækningsringe til spottene? Hvis ja, hvor?

Håber I kan se jer ud at min udfordring på de vedhæftede billeder.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil nok være mere end svært at få dem som reservedele.
Mon ikke det er tiden at du skal gå over til led spots.
Træk hårdt i en af de ødelagte spots og se hvad der gemmer sig. Pas på fingrene når spot er næsten ude. Der kommer en fjeder i hver side som smækker på fingre hvis du ikke får fat om dem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej,

Jeg har tænkt over dit input, og jo, der skal skiftes til LED. Jeg har trukket et enkelt spot ud, og det var en model uden fjedre, så der var ingen fingre der fik smæk i denne her omgang.

Jeg må på jagt efter nye spot der lige passer i hullet, og hvor eksisterende ledninger kan genbruges.

Tak for input.

Du kan muligvis genanvende ledninger, men der skal sikkert nye drivere.
Spots er af typen til at sidde under skabe. Så de egner sig faktisk ikke så godt til gips-plader.
Prøv firma DETLED. de har rigtig mange muligheder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Med lidt held er dine ledninger 1,5 mm2 og du har mulighed for at lave en mere opdateret installation hvor ledningssamlingen sker i et lukket forbindelsesrum, som har været et krav siden år 2000.
Typisk sker denne samling i selve lampen.
Hvis de anvendte ledninger kun er 50 V ledninger må du fortsætte med en lavvoltinstallation og kan i så fald desværre ikke konvertere til 230 v spot, som ellers er anbefalelsesværdigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også