overløb vandvarmer

Hey jeg har en 30 liters varmtvandstank, som en af mine venner satte op for mig. Men der er et konstant overløb af vand. Flere liter om dagen. Der er ikke rigtigt noget at stille på der hjælper. Den virker ikke fejl installeret, alt er forbundet de rigtige steder og er tæt. Kan det være vandvarmeren der har en fejl? Det er en 30 l Carlsbad fra Harald N. PS. jeg fik skiftet vandmåler for nyligt fra vandværket, kan der være en kobling der. Mvh
Morten 

MDH
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At du har fået ny vandmåler har ikke noget med problemet at gøre. Jeg går ud fra at vandet kommer gennem sikkerhedsventilen, den skal give lidt vand, når vandet opvarmes så udvider det sig, og trykket stiger derved, så åbner sikkerhedsventilen et kort øjeblik og trykket falder igen, men den skal ikke dryppe hele tiden, der sidder muligvis noget kalk, eller snavs i ventilen, prøv at åbne og lukke sikkerhedsventilen et par gange så den skylles igennem, hvis det ikke løser problemet så er den defekt og skal udskiftes.
Der er noger rivende galt her , sikkerhedsventilen skal stort set kun åbne hvis overkogssikringen svigter , det er seler livrem system ...............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Karl Smart:
Der er noget du har misforstået. Ved opvarmning til 60o udvider 100 l vand sig ca. 1,5 l. - der er ren fysik. Hvis ellers systemet er i orden, skal de 1,5 l komme ud af sikkerhedsventilen.


Søren O
Nej .der skal ikke komme vand ud af sikkerhedsventilen , når den varmer op , det at vand udvider sig ved opvarmning er da rigtigt nok , og det tryk bliver udlignet ved at trykke tilbage mod koldtvandtilgangen , der kan dog godt lejligvis komme et par dråber , men det er sjældent.........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Karl Smart:
Sikke dog noget vås. I vandtilførslen til varmtvandsbeholderen skal der sidde en kontraventil, derefter sikkerhedsventil inden tilslutningen til varmtvandsbeholderen.
I “sikkerhedsaggregater” fra f.eks. Metro er det sammenbygget med en aftapningsventil.

Søren O
Til trådstarter. Der skal ikke komme flere liter om dagen, men lidt vil der komme. Så hvis du bruger de ca. 30 l. pr. dag så er det under 0,5 L

Du er på vildspor Karl smart. Alle vandvarmere skal give lidt vand fra sikkerheds ventil hvis de er installeret korrekt.
Der er krav om kontraventil på koldvands tilgang. Desuden er der kontraventil i den nye måler. Det er netop for at vandværket ikke vil have vand retur i de offentlige ledninger fra vandvarmere m.m.
Det sker hvis der er lukket for vandet ude fra, og man åbner en hane, så vil vandet sive tilbage i nettet. Dette krav har eksisteret i mange år.
I mine unge dage ordnede smeden det ved at skille kontraventil ad, og save et lille spr med nedstryger i kontraklappen.
Det er måske derfra du har din viden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er fuldstændigt korrekt hvad Søren O skriver.
Jeg må desværre skuffe jer , det er mit gamle speciele gennem 50 år metrovandvarmere , jeg har opsat og serviceret hundredevis af af de vandvarmere , der kan godt ved første gangsopvarmning komme nogle dråber ud af S.V , men sjældent ved daglig drift  ............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Karl Smart:
Godt du er stoppet med det. Det svarer vel til at pakke sikringer ind i sølvpapir.

Søren O
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis