Råd i vinduesramme - hvad kan man gøre?

Hej!

Ny her på forum - og ret ny i det med at holde hus/lejlighed.

Fik endelig taget mig samme til at vaske vinduer i dag, og fik ved den lejlighed kigge på ydersiden af køkkenvinduet. Træet er simpelthen begyndt at rådne væk :/ (se billeder)

Kan man gøre noget for at begrænse skaden? Tænker i retning af rens området med en tandbørste - og få noget træfyld?

Det ville jo være fedt hvis man kunne standse det inden, at der skal et helt ny vindue til :D

Tak for hjælpen

mvh

byggernoob'en
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Du har faktisk nogle ret friske vinduer. Det er kun glaslisten der er ved at rådne. De kan skiftes.
Ud fra det det lille oversigt billede ligner det vinduer i mit værksted. Der har jeg i ca. 2005 slebet alt maling af og lavet det om til Linolie maling på den del den vender ud.  Det faktisk helbredende for træet.
Linolie har meget meget små molokyler med den egenskab at de udvider sig når det hærder op. Så alle sprækker i træet bliver udfyldt. Det indeholder ikke vand, terpentin eller andet der skal fordampe.
I modsætning til de moderne træbeskyttelses midler. Her skal vand fordampe og det efterlader jo en smule plads til fugen kn komme ind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
UPS UPS
jeg ser lige en trykfejl i sidste linje. Der skulle stå " Det efterlader jo en smule plads så fugten kan komme ind."

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også