Kan man fjerne denne fodliste

Kan man fjerne denne fodliste og blot lægge en aluskinne? Uden at smadre hele dørkarmen.. kanten driller min robotstøvsuger


Lmchm
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok dørtrin du mener.
Det gøres da i stor stil de steder hvor et hus eller lejlighed skal gøres handicap venlig. Du skærer lodret ned paralel med døre karmen. Det kan være med multi cutter.
Du vil møde et meget bredt hul ( 11 - 12 cm ) imellem de 2 gulve, så der skal nok fyldes lidt op, og lægges et stykke gulv ned i stedet for aluskinne. denne alene vil ikke kunne holde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok. Jeg har faktisk adgang til feincutter. Så det bør ikke være noget problem. Hvordan ligger man noget ned i “hullet”? Gulvet ligger på strør så forventer der et dybt hul ned.  
Kan man i øvrigt være heldig at der faktisk er gulv under dørtrinnet?

Lmchm
Det må du afgøre når du har åbnet. Nogen gange beton, men når der er strøer så er det sikker det du skal have derned.
Har du en rest af gulvet, så kan det bruges øverst. Så skal du have 2 - 3 passende stykker strøer, måske 20-25 cm. De lægges ned og drejes 90 grader. Og derefter kiler man under dem til de støder op imod det gamle gulv. Husk lim på kiler osv. så det ikke falder fra hinanden over tid.
Nu har du passende dybde til det stykke gulv som du måske havde til rest. En smal alu-skinne i hver side kan skjule samlingen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er nok ikke andet end at åbne op og få syn for sagen. Jeg har desværre ingen rest men må vel kunne skaffe det rimelig let. Tak for hjælpen.   

Lmchm
Det kan nok blive lidt svært et få præcis det samme. Men så må du heller vælge noget helt andet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ok. Tak for råd. 

Lmchm
Du kan godt være heldig, at gulv er også er lagt inf under.
Jeg ville starte med at pille den ene af de trekantede lister af, så kan du muligvis kigge ind under..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja det er også planen. Dørtrinnet ligger vel også på “noget”. 🙂

Lmchm
Der lå gulv under🙂


Lmchm
Tillykke med dit held   
Det er godt nok sjældent, i særdeleshed når det lige er det mest ønskede scenarie   
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis