Udluftning I badeværelse

Jeg skal igang med at renovere vores nr 2 badeværelse i vores bolig fra 60'erne. Badeværelset er kun 4 m2 og ligger inde midt i huset og har i forvejen et ovenlysvindue på fladt tag som i den grad trænger til at blive skiftet ud.

Men jeg er meget i tvivl om hvad den bedste løsning er for korrekt/god nok udluftning. Jeg vil have et nyt vindue til loftet primært pga sollys, og tænker at få et vindue med mulighed for elektronisk åbning samt fugtcensor så den selv åbner når man er i bad. Men er det nok? Eller skal man samtidig få lavet en udsugning med ventilator som så også kommer til at sidde et sted i loftet da badeværelset ikke ligger ud til ydremurer? Det virker bare lidt som dobbelt arbejde og en mer pris der er unødvendigt.

Har læst det som sådan ikke er et krav at der er udluftning på badeværelser i huse bygget før 1972, så tænker mest på hvad der er smartest I forhold til pris/indeklima.

Nogle der kan hjælpe? 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke du kan putte din renovering ind under "gammel hus regler" Når man laver omfattende renoveringer så skal man opfylde nye standarder hvis det er muligt.
Der skal være et vist minimum luftskifte, som man opnår ved at f.eks. udluftnings spjælde med vilje ikke kan lukkes helt tæt. Jeg er ret sikker på at en fugtstyret ventilator er billigere end elektrisk åbning af vindue. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis