tilslutte ekstra wc på faldstamme Echoes 98 21-01-2004 05:45 Hej, Jeg påtænker at lave et ekstra wc i kælderen, kan jeg "bare" tilslutte et ekstra wc til faldstammen, eller skal der noget udluftningshalløj monteres? På forhånd tak 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
njord 6397 7120 21-01-2004 07:03 Jeg vil klart foretrække en eller anden udluftning, ellers vil et træk i det ene toilet trække vandet af det andet... Man kan vå en eller anden vacumventil der monteres i toppen af faldstammen. Så er problemet løst. MVH Njord
kimtania 79 21-01-2004 09:32 Hej Vi har ingen problem med to wc'er på en stamme, uden at have vacumventil. Men du du kan jo selvfølgelig montere en for at være sikker. Den kan vel også eftermonteres, vis det skulle være nødvendig med en. MVH Kim
Haugaard 227 3450 21-01-2004 09:43 Se den tråd der hedder "kloark i kælder" Jf SBI anvisning 185 Afløbsinstallationer, Er der ingen begrænsninger, ud over de kapacitetsmæssige, påhverken stående eller liggende ledninger, hverken i hus eller jord hvis blot ledningen er større end 95mm i diameter. Da jeg går ud fra du bruger 110 mm rør er der ingen problem. Lån den sbi anvisning og læs dig frem til svaret, hvad du selv må og ikke må vil jeg afholde mig fra, men rent teknisk skulle der ikke være noget problem. Peter