Zink/Alu inddækning

Hej LDS.

Kan jeg undgå at sætte sternbrædderop her og få en blikkenslager til at sætte zink eller alu direkte på spærtræet?
De gør det selv zink profiler jeg kan finde er alle med en bukket kant i bunden til at fæstne pladen omkring et sternbræt.

Tagpap manden kommer i næste uge og ligger pap samt en vindskede i sort alu, men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal have sat sternbrædder op eller ej.

Håber i kan hjælpe, og på forhånd tak 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du får en blikkenslager til at lave det så bukker han noget der passer eller siger hvad du skal gøre. Så skal du jo ikke bruge de gør det selv profiler.
Hvis du får en blikkenslager til at lave det så bukker han noget der passer eller siger hvad du skal gøre. Så skal du jo ikke bruge de gør det selv profiler.
Det er jeg helt med på, men eftersom der kommer pap på mandag og jeg ikke kan få fat i en blikkenslager her i weekenden måtte jeg på goggle og se hvordan sådan nogle profiler ser ud.
Der kan jeg bare konstater de GDS profiler fra WIN er med en bukket kant, som passer til et sternbræt.
Men er det også sådan nogle profiler en blikkenslager bruger? 

 

Slet ikke flere der har et indput?🙂
En blikkenslager laver de profiler som der skal til. Han kommer og tager mål, kører hjem på værkstedet, klipper plader op, laver profilerne, og monterer dem så efterfølgende. Det er fordelen frem for de fabriks fremstillede.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kunne også få monteret et vinkelprofil langs kanten af taget inden tagdækkeren kommer, som han kan brænde på ud på. Så kan blikkenslageren lave et profil der går op over vinkelprofilen og ned af siden og ind under din konstruktion. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis