Fundament

Hejsa. Jeg skal til at lave en tilbygning og kan ikke finde ud af om jeg skal lave punktfundament eller randfundament? Har prøvet punktfundament før, så det hælder jeg til. Er der nogen forskel i holdbarhed, når det kun er til trævægge og store foldedøre? Og er der nogen der kender gode guide til randfundamenter, hvis jeg skulle vælge dette?
Hejsa. Jeg skal til at lave en tilbygning og kan... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 07-03-2021 11:41:36

Din beskrivelse ligner lidt kolonihave systemet, og når dit hus må være så højt oppe kan det være ok. Du skal dog tænke på noget bund i din konstruktion så det ikke invaderes af mus m.m.
Når man laver traditionel bund så graver man grøft ca. 40 cm bred hele vejen rundt, Fylder beton i indtil der mangler ca. 40 eller 60 cm op til gulvhøjde / GH. ( afhængig af sokkelhøjde ) Den øverste del af sokkel mures så op i leca therm blokke. Det er leca yderst og inderst med flamingo skum i midten. Så udgraves inden for sokkel og der lægges isolering op til ca. 10 -11 cm fra GH. Der udstøbes så med beton op til GH ( minus gulvbelægnings tykkelse )
I denne betonplade lægges rionet, gulvvarme og radondug. Da beton pladen anses for radon tæt er det kun støbeskel ude ved sokkel der skal radon sikres.
Vil man undgå beton så kan man lave flydende gulv. Der bruges så flamingo isolering med ekstra trykstyrke, og gulvspånplader over. Her skal der være radon dug på hele gulvfladen. 

 Hej igen. Mange tak for super svar. Fedt forum det her:-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis