Problemer med lysdæmper

Hej.

Har en lysskinne over spisebordet, hvori der er sat 3 lamper.
Det hele er koblet på en lysdæmper.

Mit problem er, at lysene blinker og går op og ned i styrke, i tide og utide.Hvis jeg så slukker strømmen på el tavlen, så fungerer det fint igen i en rum tid.
Er det min lysdæmper der er for ringe i forhold til 3 lamper?

Vi har os én lampe over sofabordet, koblet på sin egen lysdæmper. Der oplever vi aldrig problemer.

Har prøvet at bytte rundt på dem.

Lysdæmperen:
https://detled.dk/lysdaempere/1480-hd2200-led-dase-lysdaemper-1-150w-230v-hvid-7392529121261.html


Mvh. Christian M
 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din lysdæmper er tilsyneladende til LED pærer. Har du også LED pærer i dine køkkenlamper og hvor mange Watt er de på?

fase
S. Fabrin skrev den 06-03-2021 11:09:04

Din lysdæmper er tilsyneladende til LED pærer. Har du også LED pærer i dine køkkenlamper og hvor mange Watt er de på?

  

Har sådanne pære. Der står desværre intet om, om de er led eller hvor mange Watt? 

Mvh. Christian M
 

Det er med næsten 100% sikkerhed en LED pære. Om den er dæmpbar er jeg ikke sikker på. Hvis den ikke er dæmpbar, kan den ikke bruges sammen med en lysdæmper.

fase
S. Fabrin skrev den 06-03-2021 11:34:39

Det er med næsten 100% sikkerhed en LED pære. Om den er dæmpbar er jeg ikke sikker på. Hvis den ikke er dæmpbar, kan den ikke bruges sammen med en lysdæmper.

 Men jeg kan godt dæmpe pærene på stikkontakterne? Men det kan man måske os en med en ikke dæmpbar pære? 


Mvh. Christian M
 

Den lampe, du har over sofabordet, dæmper du sikkert med en lysdæmper monteret som en afbryder. Jeg går ud fra, at du mener afbryder,når du skriver stikkontakt. Du skal muligvis skifte din lysdæmper til lamperne over køkkenbordet til en magen til den over sofabordet.

fase
Annonce
Nej. Der er afbrydere i væggene ved stikkontakterne. De påvirkes med fjedre tryk.

De er så tilkoblet hver sin dæmper, således at lamperne over spisebordet på én dæmper, og lampen over sofabordet på en anden, men identisk, dæmper. 


Mvh. Christian M
 

Jeg har ikke nogen umiddelbar løsning på dit problem, men der plejer at komme andre på banen med råd.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis