Hjælp omkring afløb i bad

Hi..

Jeg skal i gang med at lave nyt badeværelse i min lejlighed. Det gamle badeværelse er ellers udstyret med lækkert siddebadekar og skråt terasso gulv wow. Det var planen at det skal ende med en brudekabine og elvarme i gulv osv.

Første problem kommer omkring afløbet. Gulvet hælder meget mod afløbet (ca 6-7%). Da jeg vil lave en bruseniche er det ikke nødvendigt med det store fald, så gulvet skal hæves.. afløbet har en vandlås lidt længere nede (i kældergangen under) og har en støbejerns ramme helt op til gulvkanten (se billed). Hvordan forhøjer jeg dette ??

Andet spørgsmål er mht. afløb fra bruseniche. Må jeg pille det gamle rør ud og støbe et nyt ind i det gamle hul i rammen ?? Eller skal man genbruge noget af det gamle rør?

billeder :


Copy/paste link i ny browser :

http://hyphest.tripod.com/picture/PICT0391.JPG
http://hyphest.tripod.com/picture/PICT0392.JPG



HypHest
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hyphest,

Min første indskyldelse er at banke det gamle rør ud, gøre plads til en ny rist (der findes "nøglefærdige" indbygningssystemer, hvor vandlåsen i øvrigt er indbygget i røret (løs indsats)), som støbes fast. Du kan efterfølgende montere rør nedenunder (officielt er det vvs'erens job).

Det vil være synd at beholde det gamle rør når du nu laver en ny installation (og ud fra billedet tvivler jeg på at restlevetiden er særlig lang).
Det skal tilføjes, at det ikke koster alverden.

Selve niveauforskellen kan du - afhængig af rummets størrelse - muligvis udligne med fliseklæberen (læs brugsanvisningen). Ellers brug en selvnivellerende spartelmasse.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også