Dampspærre i periodisk opvarmet værksted?

Hej,

Min bror har købt et lille nedlagt landbrug, hvor der er tilhørende lade. Denne lade vil han gerne lave om til et værksted. Det vil derfor blive opvarmet, men kun efter behov. Det vil sige, at der kan være nogle dage, hvor det slet ikke bliver opvarmet.

Han har planer om at isolere vægge og loft, men skal der i dette tilfælde sættes dampspærre op?

Værkstedet kommer til at blive brugt til alm. hobbybrug samt arbejde på biler og vaskning af biler (han har en stor passion for biler).
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener ikke at der behøver dampspærre i det tilfælde. Denne skal jo sidde på den varme side, og under mange forhold vil det være køligere inde som det er ude. Det vigtigste er at der er god udluftning over isolering, så eventuel fugt kan udtørre.
Men hvis han skal vaske derinde så skal det vel være en vandtæt plade der bruges som beklædning, og så giver det lidt sig selv. Det nok er at betragte som dampspærre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej og tak for svar. Mener du så, at der bør bruges dampspærre, da der skal vaskes derinde eller? :)
Nej der behøver ikke at være dampspærre. Det jeg mener er at væggene skal vel laves af noget vandtæt. Og så er det dampspærre i sig selv. 

Fedt, tak :)
Må man lave rummet, hvor halvdelen ikke er vandtæt beklædning, mens den anden halvdel, hvor der benyttes vand til vask af bil, er med vandtæt beklædning?
Annonce
Ja det må man gerne. Og med de periodiske opvarmninger behøver det stadig ikke at være dampspærre.

Super, tak. Hvad kunne et eksempel på vandtæt beklædning være? Evt. et link kunne være dejligt, hvis det er ok :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis