Malet kasse med udendørsmaling indenfor - sundhedsfarligt?

Sagen er at jeg besøgte min far som stolt viste mig en kasse han havde lavet og malet nede i hans kælder. Hele kælderen og gangen på vej op til stuen stank af maling. Det er udendørsmaling han har brugt. Jeg er lidt nervøs for om det kan være sundhedsfarligt for lugten var rigtig grum.

Den har kun stået der 1 dag og jeg har nu fået luftet ordentlig ud og han har stillet den udenfor. Skaden er jo sket men er der andet man kan gøre? Og hvor skadeligt er det?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag det roligt. "Malerhjerne" kræver årevis af eksponering. Alt er efterhånden blevet hysterisk.

Helt enig han tager ingen skade af den. Men hvis du ikke kan "tåle" lugten, og derfor ikke gider besøge ham så er det naturligvis en anden sag. Så kan han blive ensom   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Uden at det skal blive hysterisk så er er dampe fra olie/terpentin baseret maling altså ikke helt sunde.

Jeg er da enig i at man ikke tager varig skade af så lidt, men høj eksponering kan svare lidt til en god brandert bare uden de gode elementer :-)

Men nu er der jo luftet ud også er alting godt.

Så snart den er tør kan den iøvrigt sagtens komme ind igen. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også