Hvor mange bars tryk på eget vandværk?

Har et spørgsmål angående hvor meget tryk der skal være på mit forbrugsvand. Har egen boring 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bestemmer du selv, men 3 bar som middeltryk er normalt passende.

Søren O
3 bar er fint men du skal ikke "kræve" mere tryk end din pumpe kan let kan yde. Er den lidt slidt så kan den måske ikke klare mere end 2,5 bar Så vil den køre konstant hvis du forlanger 3 bar. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for hjælpen 
ev elmand skrev den 06-03-2021 01:41:21

3 bar er fint men du skal ikke "kræve" mere tryk end din pumpe kan let kan yde. Er den lidt slidt så kan den måske ikke klare mere end 2,5 bar Så vil den køre konstant hvis du forlanger 3 bar. 

Pumpen trænger måske til et ordentlig servieeftersyn. Vandtrykket i den offentlige forsyning ligger normalt mellem 3,8 og 4,2 bar.


fase
Så kan du roligt sænke trykket til lidt under 4 bar.

fase
Her på matriklen, har vandværket målt trykket til 7 bar. Det er ikke attråværdigt, idet det ofte giver anledning til utætte haner og lukkeventiler i WCer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har rodet med det på et tidspunkt hvor jeg skruge de lidt på presostaten. Men så må jeg heller få den skruget lidt tilbage igen 😉
Tænker at jeg prøver med 3.5 bar 
ktm skrev den 06-03-2021 09:04:24

Her på matriklen, har vandværket målt trykket til 7 bar. Det er ikke attråværdigt, idet det ofte giver anledning til utætte haner og lukkeventiler i WCer.

 Kan du ikke få vandværket til at sænke trykket? Eller er der en speciel grund til det høje tryk som store højdeforskelle i landskabet, der gør det nødvendigt med et højt tryk på nogle steder?


fase
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis