Efterisolering og BR

Vi har et hus fra 1969, som trænger til nyt gulv. I den forbindelse ville vi rigtig gerne etablere gulvvarme. Jævnfør BR skal der efterisoleres så lampaværdien ender på 0,1 U. Normalvis ville det kunne gøres med 300m isolering. Vi har i omegnen af 19 cm fra det eksisterende gulvs top til fundament. Umiddelbart er vores tærrendæk ikke isoleret. Jeg kan læse mig frem til at man max må isolere med 75mm Rockwool, pga evt fugtskader. Jeg har kigget på Kingspan TF70 og kooltherma K3 som isolering materiale, da pladsen er trang. Jeg har i dag snakket med Kingspan som fortæller man man kan ligge TF70 direkte på tærrendækket (formentlig med en fugtspærre under), men hvordan hænger det sammen med en max isolering på 75mm? Jeg finder Kingspan mega smart, jeg har dig svært ved at se hvordan vi så får trukket vores gulvvarme slanger rundt i huset? Vores oprindelig plan var at lægge nye strøer, isolere imellem, lægge spånplader med spor til gulvvarme slangen, varmefordelingsplader og herefter højtrykslaminat gulvet. Nogen der evt kan hjælpe?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kingspan lægger du på afrettet lag af sand, med fugtspærrende membran mellem to lag kingspan hvor samlinger lægges forskudt. Herpå almindelige gulvspån med riller til varmeslanger.
Dvs. som et almindeligt flydende let terrændæk.
Ingen grund til strøgulve når der ikke lægges massive gulvbrædder. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis