Bygge uden om elmaåler

Hej med jer
Jeg skal lægge et lag isolering + nye facadebrædder på sommerhuset. Jeg har nu fjernet facadebeklædningen og skal igang med at bygge et skellet op uden på det gamle. Tanken var at bygge uden om elskabet/måler der sidder udvendigt, så det ligesom kommer lidt ind i den nye væg og bliver lidt mere integreret. Men må man det ? Først tænkte jeg på mit hus - her sidder den udvendigt og er muret ind i facaden så skabet flugter med mursten og tanken var noget i samme stil. Men der er altså ikke tale om at flytte noget - bare bygge det nye skelet uden om og få det hele til at se lidt pænt ud.
Se pix fra før beklædningen blev pillet af - elskabet er til venstre i billedet....

hilsen Jens

 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det viste målerskab er bergnet til indmuring, så du må gerne lave beklædningen, så skabet er bygget ind.

fase
Hej med jer
Og tak for svar.
Skønt - jeg bygger bare videre. Ved nærmere eftersyn har du ret. Det er faktisk stort set identisk med det indmurede i mit parcelhus........ men det er også stort set samme årgang.

Og mht. det bebyggede areal så tror jeg at jeg tager chancen. I samme ombygning har vi søgt kommunen om at inddrage et overdækket indgangsparti i beboelsesarealet og i den ansøgning gør vi opmærksom på at inddragelsen sker som del af isoleringsprojektet ............ så er de i det mindste oplyst om det. Derudover er grunder rigeligt stor så vi kommer ikke i nærheden af max. bebygget areal eller lign.

hilsen jens
Nu piller du forhåbentlig den gamle vægbeklædning neda.
jetdirect skrev den 05-03-2021 09:52:58

Du er godt klar over at når du ligger et lag isolering og brædder så udvider du også det udvendige bygge areal. Det er nok lige noget du skal vende med kommunen  

 Ved udvendig isolering skal det anmeldes til bbr, men det tillægges ikke det oprindelige bebyggede areal.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis