Idéer/løsning til stikkontakt

Hej Alle!

Jeg har to spørgsmål som jeg håber i andre måske har prøvet før.

1. Jeg har en flink elektrikker der kommer og konvertere dette 380v stik til to styks nye stik jeg kan bruge til min vaskemaskine og tørretumbler, i den forbindelse siger han at han bare vil trække en ledning ned i dette stik og så sætte en dåse ved siden af med de nye stik - her mit spørgsmål, findes der en FUGA løsning(eller andet) som passer i disse ældre 380 volt stik?

2. På de sidste to billeder ses nogle fuga kontakter - på nuværende tidspunkt sidder der en 2½ ramme og en 1½ ramme, jeg kan ikke finde nogen steder at det er muligt at få en ramme der kan indeholder alle? Er der nogen der har leget med sådan en løsning før?

Mvh

Emil

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du gerne vil have fuga så er alternativet at få elektrikeren til at inmure 2 nye dåser til fuga serien
Ok montere Schuko stikkontakter, så stikkene på vaskemaskine og tørretumbler passer direkte i.
Der findes ikke noget, der direkte kan bruges i hullet til dit nuværende stik.

fase
Det du spørger om i spørgsmål 2 findes ikke. Altså 1 + 1,5 + 1,5 ramme lodret. Men man kan få stikkontakt i 1 modul størrelse og 1 + 1 + 1 lodret findes. Ligeledes 1 + 1 + 1,5 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg gik med to styks schuko monteret uden på væggen ved siden af den gamle kontakt - det betyder ikke det store da det er inde i et højskab.

Tak for svaret mht. ramme, jeg må lave med to rammer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis