Dsg gear

Vores  vw t- croos fra august 2019, har det sådan at når man sætter i gang gir det en lille ryk i vognen, kan det tænkes at den skal have en opdatering, eller hvad? er der nogen der ved lidt om det.

Fj
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ved VW værkstedet.

fase
Ok

Fj
Nogle gange er det nye koblinger der skal til.
Det er ikke alle deres dag udgaver der er lige godt designet. Nogle æder sig igennem Koblingerne på 20-40000km.
Jeg mener at de har forsøgt at opdatere sig ud af noget af problemet, men når kobling er spist skal den skiftes før det nytter. 

Elektronikteknikeren
Tak, jeg vil lige spørge VW i morgen, om hvad de sige dertil.

Fj
Nogle gange kan værkstedet prøve at lave en grundindstilling. Ellers findes der “tuningsfirmaer”, der kan lægge en anden software i gearkassen, så den skifter anderledes og med et andet moment. Vores Skoda Octavia med DSG7 (nu kørt 75.000km)  gjorde det tidigere hvis start/stop var aktiveret, så den funktion har jeg permanent frakoblet.
Men generelt er mit indtryk at DSG7 (DQ200) er lidt uheldigt konstrueret. Jeg købte sidste år bil nr 2, en VW Touran 2.0TDI 150hk med DSG6 (DQ250), og denne gearkasse giver en helt anden køreroplevelse. Det skifter virkeligt blødt og helt uden at man bemærker det! Det er utroligt, at der kan være SÅ meget forskel!
​Giver din bil samme ryk hvis du sætter gearvælgeren i S?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Det er kun ved igang sætning at det give en lille ryk, ellers køre det til ug. (Med dsg 7 gear.)

Fj
Elmelund skrev den 06-03-2021 09:37:04

Det er kun ved igang sætning at det give en lille ryk, ellers køre det til ug. (Med dsg 7 gear.)

Hvad hvis du sætter i gang med gearvælgeren i “S”, oplever du så det samme?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Har været hos VW i dag hvor de har prøve kørt den, de fortalte derefter at der ikke var noget galt med den, de sagde at det var de 2  tørre kobling der gav det lille ryk, så jeg blev da lidt kloge derpå.

Fj
Vores Passat har det samme, og den Golf vi prøvekørte i sin tid havde det også.
Jeg tror det er en "feature" for 7-trins gearkassen, så løsningen er vist at købe en model med større motor så man får 6-trins-gearet i stedet  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis