Gulvvarme

Hejsa
Jeg har brug for jeres viden ang dette gulvvarme system, vi kan ikke få det til og virke rigtig, hvad for ventil skal vi bruge, da der er 3 der ikke virker som de skal, kun en telestat( trægulv) virker. Stuen blæser der ud af, badeværelset osse, køkken virke ikke, telestaterne er nye( uponno)24w, men kan de ikke fungere med de gamle ventiler? Uha jeg håber i kan råde en kvinde i nød🙏🏼 Gulvsystemet er et TA- med rumføler, vil sige at det har virket,
Vh Mette
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det er jo noget svært at se hvor de forskellige hører hjemme. Men allerførst bør du tage et billede lidt længere væk fra så man kan se det hele.
Du kan sikkert indstille den fælles fremløbs temperatur på en termostat.
Måske den der er pillet af yderst til venstre.? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lige nu skal du have det til at køre nogenlunde. Så må du finde ud af det med telestater senere.
Der er mange anlæg som kører uden styring så det system ville jeg i første omgang lave det om til. Altså afmontere a de 3 telestater og så styre på den fælles termostat.
Den fælles termostat der sidder længst ude til højre ( den grå ) skruer du ned på ca. 2. Det er den der styrer vandets temperatur i gulvvarme kredsen og derfor også hvor varme dine gulve bliver. Hvis du fryser så skruer du lidt op f.eks. 2,5 og hvis det er for varmt skruer du lidt ned på f.eks. 1,5.
Det bør du køre med mindst week enden over og kom gerne med oplysning om temperatur oplevelser i de 4 rum.
Der er mange anlæg som kører uden rumtermostater.
Efter denne øvelse skal vi vide hvilke telestater der hører til hvilke rum. Og endnu mere vigtig om de er blevet ombyttet så termostat styring ikke passer med rummene.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Det er hermed gjort😃 God wee🌞Og stort tak for din intresse🌞😁
Ohh no no😬
Stue gulvet bliver varmt og vi nærmere os 27 grader, jeg har sat telestat på igen, jeg tænker at alm termostater, må kunne gøre det samme, men med bedre tænd og sluk. Badeværelset har vi kørt udenom rumføler, og det køre der u af, nu der rumføler på igen, men uden telestat da split ikke kan nå telestat, ja så er vi vel på samme start? Så har jeg tilbage 2 Store spørgsmål, udskiftning af studser til større studser, så de passer til evt. Danfoss thermostater😬 😃
Annonce
Som jeg skrev så skal du lukke ned for den fælles termostat indtil du har passende temperatur. Hvad står den på nu. ? ?

Denne skal måske stå på 1/2 i stedet. Eller helt ned på 0 Hvis ikke det sænker temperature så er den i stykker. 
Sætter du telestater på igen så opnår du ikke rigtig noget da du så er tilbage ved det samme igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen
Jeg tror du har fuldstændig ret, den termostat er i stykker, den er nede på 1/2 og stadig er rør meget varme, jeg har i mellemtiden fundet ud hvor telestatner høre til👍🏽😃 Spørgsmål til den termostat, der sidder jo en kobber tråd, som forbinden den og enden på rørene, hva er den for og Kan jeg finde en magen til, der er jo mega varmt i der hul? Vi har træpille fyr.
Kobbertråden er faktisk et rør. Såkaldt kapilar rør. Inden i er der en væske som kommer fra målestedet inden i fordeler røret. Når væsken udvider sig påvirker det nede ved selve termostat link til eksempel
Men tag et tjek på om den sidder ordentlig på. Den påvirker også en lille split som ved dine telestarter.
 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok👍🏽 Tak for info, sikke meget viden jeg får her🙌🏽😃 Jeg følger op på det i morgen😊 😴😴
Jeg har tjekket den lille split og den fungere fint, termostaten virker ved at slukke den helt er ok men at åbne den micro lidt, så er rørene meget varme, MEN slangerne til gulvvarmen er blevet lunkene, betyder det så at den virker? Selvom  jeg ikke kan justere den bedre. den er jo næsten lukket!
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis