Gulvvarme

Hejsa
Jeg har brug for jeres viden ang dette gulvvarme system, vi kan ikke få det til og virke rigtig, hvad for ventil skal vi bruge, da der er 3 der ikke virker som de skal, kun en telestat( trægulv) virker. Stuen blæser der ud af, badeværelset osse, køkken virke ikke, telestaterne er nye( uponno)24w, men kan de ikke fungere med de gamle ventiler? Uha jeg håber i kan råde en kvinde i nød🙏🏼 Gulvsystemet er et TA- med rumføler, vil sige at det har virket,
Vh Mette
Hejsa Jeg har brug for jeres viden ang dette... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal du ikke regulere på det endnu. Det er netop det der har været min mistanke fra starten, at der ikke er styr på hvilken rum slanger går til og måske heller ikke hvilke termostater der styre telestater.
Sådan en ombytning kan være forvirrende at finde ud af. Jeg kan desværre ikke tyde opmærkning hverken på retur rør eller på telestater.
Men nu er dit anlæg kun med 4 kredse så det skulle være muligt.
Men når man skal det så er det nødvendigt at være meget systematisk og entydig i beskrivelse og handling.
Så kan man tage en kreds ad gangen.
På det forreste rør den med telestater, sidder den lille pind i midten helt inde, og vil ikek komme ud. ?  
Er det korrekt at gulvet er ret koldt i køkken, og nogenlunde varmt i de øvrige rum ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Billed er splint fra køkken(som ikke virker) den kan trykkes i bund og kommer ikke op igen) den har ingen modstand. Nr 2 er bad, hvor splint har modstand og kan trykkes ned og selv komme tilbage, Men ikke virker med telestat, så slukker gulvvarmen. Vi har skiftet rumføler på badeværelset, da vi troede at den var i stykker, men der er strøm til føler. Og det virker stadig ikke med telestat.Vi har haft en ude og skrue og dreje på tingene og også på fordelerrør? Men han viste ikke hvad han lavede, så jeg tror at skaden er på begge rør(måske) alså fået skruet på ventil i fordelerrør og sat en splint i , som er helt forkert, det kan jeg jo se, den ligner jo ikke de tre andre.Og jeg har ikke forstand til og finde den rette størrelse!
Håber du kan hitte ud af forklaringen her😂💪🏽
Billed kommer i næste besked
Vedhæftede filer:
Med rød skrift står mod Venstre bad og til højre køkken
Jeg kan godt læse hvad du skriver, men du svarer ikke på spørgsmål.
Er køkkengulv koldt.
Og ny spørgsmål er sidste billede vendt så den til højre mrk. køkken i virkeligheden sidder til venstre på det allerførste billede ?
Og nej det forvirrer overhovedet ikke    

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Køkkengulv er koldt👍🏽 Og du har ret, billedet har drejet sig🤔☺️Ups🤓 giver det her mening😬
  Det var det jeg mente med " systematisk og entydig i beskrivelse og handling"  
Nu er vi så sikre på at den røde skrift med hensyn til KØKKEN er korrekt. Altså køkken frem på nr. 1 forrest og retur på nr. 4 bagerst.
Så ville jeg arbejde på at få køkken til at fungere. Bagefter kan vi så gå videre med at finde placering af de andre.
Du kan skrue den mange kantede af med split til køkken ventilen ( nr. 1 forrest) . Det er der hvor du ellers ville sætte telestat på- Der kommer kun få dråber vand. Så kan du få split til at bevæge sig. Den kan tages ud og renses, og måske smøres i lidt olie. Så får du varme i køkken.
Husk at regulere lidt på den fælles termostat hvis vejret ændrer sig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hey
Split er renset og smurt og fungere fint, er efterfølgende sat tilbage, og det hjalp ikke, jeg byttede den så ud med bad(nr 2) da den virker og fik samme resultat.🤷‍♀️Ingen split fungere i nr 1.🤣

Nu er alt afprøvet, uponer sidder hvor de skal og ventiler er drejet alt efter kvm.køkkengulvet bliver periodevis varmt, men alså aldrig varmt midt på gulvet,( så måske en prop? )Gulvvarme på badeværelse køre uden upono, for med’slukker det’Så jeg er ikke blevet klogere på ‘ hvorfor køkken og badeværelse ikke fungere som de sjal.
Vh Mette
Jeg kan ikke forestille mig en prop midt på en gulv varme slange. I så fald vil der jo ikke komme vand / varme igennem overhovedet. Det er ligesom med en haveslange som man laver et knæk på. Så kommer der jo ikke vendstrømning overhovedet.
Skal vi tilbage til at du tager telestat af køkken strengen. Så skulle det gerne blive konstant varm. Er der ikke varme midt på, så kan det kun være slanger der har for stor afstand eller dårlig isolering lige der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis