Gulvvarme

Hejsa
Jeg har brug for jeres viden ang dette gulvvarme system, vi kan ikke få det til og virke rigtig, hvad for ventil skal vi bruge, da der er 3 der ikke virker som de skal, kun en telestat( trægulv) virker. Stuen blæser der ud af, badeværelset osse, køkken virke ikke, telestaterne er nye( uponno)24w, men kan de ikke fungere med de gamle ventiler? Uha jeg håber i kan råde en kvinde i nød🙏🏼 Gulvsystemet er et TA- med rumføler, vil sige at det har virket,
Vh Mette
Hejsa Jeg har brug for jeres viden ang dette... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tilgangs røret bliver altid meget varm når der kommer varme frem fra pille-fyret. Der der betyder noget er temperaturen på gulvvarmeslangerne. Eller rettere sagt temperaturen for dig i rummene hvor der er gulvvarme.
Så mon ikke den virker alligevel, så nu kommer du sikkert til at fryse i stedet for de syd europæiske temperaturer du skrev om for 2 dage siden.
Så hvis du fryser i morgen så drej den lidt op og koncentrer dig ikke om  tilgangs rørets temperatur, men udelukkende om din komfort temperatur. Lille nøk op eller ned og så vente 1/2 døgn hvis det er gulvvarme i beton gulve.
Og så igen af med alle telestater så du kan få den termostat lært ordentlig at kende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hejho
En smule køligt til morgen🥶😃men heldigvis tog solen fat og her blev lunt igen😂 skruede lige lidt mere på min nye ven i gulvet og nu er her dejligt😊 Når jeg tager telestater af trægulv, så kommer der ingen varme, i stuen varmer det vildt, badeværelse virker kun uden telestat og køkkenet luner svagt med og slukket uden,så her er min store forvirring, bad og køkken sidder på den yderste pind( forenden af røret) kan det have en betydning, somsagt så har det jo virket, og det på fuldt power, kan det være i stykker🤔
Når du monterer telestater så kommer stuetermostater til at virke ind på temperaturen.
Og da det både kan lukke og åbne så er der chancer for at dine nye telestater virker på dit anlæg. Jeg ville stadig køre en tid uden telestater. Så kan du få indreguleret det ordentlig.
Nu har du fået lidt styr på varmen, og kan begynde at indregulere selve systemet.
På den anden fordeler ( den som ligger under bræt med el styring på ) kan man indregulere så temperaturen bliver ok i alle 4 rum, også uden telestater.
Til det formål har jeg brug for at vide hvilken ventil der virker til hvilke rum, og hvor mange kvm hvert rum har.
Altså noget i denne dur. set fra venstre mod højre ( nr. 4 tættest på pumpe)
Køkken = ventil 1 = 12 kvm
stue       = ventil 2 = 30 kvm
osv.
 Derudover et billede af den anden fordeler rør med bræt lagt til side. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fra Venstrer køk 24 kvm, bad 8 kvm, stue 28 kvm, træstue 36 kvm
Undskyld men Ok den synes jeg at jeg har skrevet et svar på allerede, men den er nok forsvundet inden jeg har fået trykket SEND
I den bagerste fordeler rør sidder der indregulerings skruer. De sidder under de propper du ser øverst. Disse kan skrues af uden at der kommer nævneværdig vand ud.
Under propper sidder ventiler som skal skrues med en unbaco nøgle. Det er en  6 kant nøgle. De kan normalt skrues 7 omgange fra helt i bund = lukket og til helt åben (åbne = imod urets retning)

fra Venstre
1 køkken 24kvm                          =     5 omgange op fra helt lukket
2 bad 8 kvm- køre uden telestat =  1,5 omgange
3 stue 28kvm                              =     6 omgange
træstue 36kvm                           =      helt åben => 7 omgange

Så er det nogenlunde fordelt så alle rum får tildelt varme efter størrelse.
Jeg kan ikke rigtig forstå at du skriver at nr. 2 bad kører uden telestat. Jeg synes at tidligere billede viser at det er nr.1 ? 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jebs det er køkkenet, det virker ikke midt i gulvet men er lunkent ved køkkenskabene- ud til badeværelset , satte telestat på igen, hvorfor ved jeg ikke, for den har ingen betydning. Tak for oplysninger om fordelerrør, jeg har ikke modtaget din besked om dette, men stor tak skal du have🙏🏼😊👍🏽👍🏽👍🏽😉 Tak og Tak  for venligheden😇👌🏽
Nej jeg kan godt se at mit indlæg ikke er blevet gemt for for 2 dage siden.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hey igen
Har et spørgsmål ang fordelerrør, du siger fra Venstre køkken, men hvis du ser på billedet jeg har taget nu, så står køkken til højre og dernæst bad mod Venstre!! Er lige forvirret? Hvad med tilbageløb! Køkken slangen er jo kold!🤔
Se det sidder jo til højre
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis