Eftermontering af lyddæmpere på ventilationsanlæg

Hejsa gode LDS-folk,

Jeg har konstateret at der ikke er lyddæmpere bag mine ventilations ventiler i hvert rum.
Mit tag er et buildup tag og jeg har derfor ikke mulighed for at eftermontere dem.

Jeg har læst mig lidt frem til at man kan få nogle skumspjæld som man stikker bag ventilerne op i kanalerne.

Nogen der har erfaring med dem eller lignende?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har en del erfaring med ventilation (troede jeg), indtil jeg så dette skum-spjæld. Som udgangspunkt er et spjæld noget du kan åbne og lukke og ikke noget der har med lyddæmpningen at gøre. Er der et problem med rum til rum støj? Eller er det luften fra aggregatet du kan høre?

Det kan være at der er lagt PVC rør op og der anvender man normalvis ikke rum dæmpere da de køre direkte ind til en manifold og er ikke forbundet på samme måde som spirorør. Se systemet her - https://lavvvs.dk/runde-pvc-ventilation-ror-og-fittings - du kan se om det er denne type ventilation ved at skrue ventilen ud af loftet eller væggen og se om der er en rørstump eller en boks.
Hvis det er en boks er det er det pvc hvis det er en rørstump er det metal/spiro rør.
Hvis det er aggregat lyddæmpning der er mangelfuld, kan vi anbefale en fast lyddæmper minimum 900 MM, som kan monteres på aggregatet.

LavVvs.dk
Klinken8700 skrev den 04-03-2021 08:48:03

Hejsa gode LDS-folk,

Jeg har konstateret at der ikke er lyddæmpere bag mine ventilations ventiler i hvert rum.
Mit tag er et buildup tag og jeg har derfor ikke mulighed for at eftermontere dem.

Jeg har læst mig lidt frem til at man kan få nogle skumspjæld som man stikker bag ventilerne op i kanalerne.

Nogen der har erfaring med dem eller lignende?

 Prøvede du de skumspjæld? 


 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis