Blænde dør, men mål på stålstolper sammen med gipsplader passer ikke

Hejsa

Jeg skal blænde en dør hvor der har siddet "cigarkassetræ". Jeg vil meget gerne bruge et skelet af stålbjælker i stedet for træ og så sætte gipsplader på, da stålet ikke giver sig. Men de mål på  stålstolper, som kan fås, kommer ikke til at passe med målene i hullet. Der kommer til at mangle ca 6 mm når gipspladerne er sat på,

Så spørgsmålet er om jeg kan sætte noget imellem stål og gipsplader der udligner eller om jeg kan spartle 3 mm på gipspladerne (syne det lyder af lidt meget) eller skal jeg bruge et træskelet ?

Hilsen Niels

Hvis du vil, kan du :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det fordi der ska beklædning på begge sider? Så sæt dem så de passer med den ene  væg og fore på så den anden passer
.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du bør ikke planlægge efter at der skal spartles 3 mm på plader. Så du kan sætte strimmel masonite på stålstolper. LINK
Det er godt nok en stor plade jeg har link til, de kan nok købes i mindre størrelser.
Husk at tjekke om skruer kan nå.
I øvrigt findes der 15 mm fermacel som kan det samme. Måske kan det hjælpe dig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også