Vippekontakt

Hej
Jeg prøver at finde en 3 positions On-On-On DPDT vippekontakt til min guitar, men de er svære at finde, synes jeg.
Den skal virke som på billedet (de blå).

Har set en hos Elextra, som ser næsten rigtig ud, men der er en forbindelse mellem ben 3 og 5 som ikke skal være der.
Er der nogen som kan se hvad der er for en forbindelse? Er det indbygget indeni kontakten?
Der er 2 små tegninger under billedet af kontakten.
De skriver også at det er 1P, men det er er vist en 2P.  2 polet.
https://www.elextra.dk/komponenter/kontakter/vippeomskiftere-mikro/vippekontakt-1p-on-on-on-vert-til-kabinet/H12594

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er en som måske kan. Kig i de tekniske specifikationer.
Men der er 1000 vis af muligheder hos RS component. LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak.
Jeg har kigget hos RS også.  Kontakten i dit link hedder SP3T og jeg skal bruge DPDT, men de viser på tegningen at den forbindelse jeg har spurgt om, mellem ben 3 og 5 er ekstern, så den måske kan lodes af eller klippes over og så kan den godt bruges. Forbindelserne er ellers de rigtige.

 
Det du har fundet er rigtigt, men kun en SP3T som er baseret på en speciel version af en DPDT som ganske rigtigt kræver en ekstern forbindelse.
Det du søger er åbenbart en DP3T, som er baseret på en speciel 4PDT type (som også kræver eksterne forbindelser).

Kig på APEM serie 5000: https://www.apem.com/int/5000-series-142.html

Mange tak Bent.
Jeg har købt de Elextra (Brink) vippekontakter, de er lige kommet og jeg har bippet dem igennem.
De virker som de skal. Der er ikke nogen interne eller eksterne lus mellem ben 3 og 5.

Jeg skal selv lave de 3 lus ( den blå farve), så jeg kan vælge om jeg kan spille på pickup 1 eller 1+2 eller 2.
Med lus mellem ben 2 og 3 kan man vælge om man vil spille på 1 eller 2 eller 3.
Så det er ok :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis