Min gasbeton revner

Jeg har for nogle måneder siden lukket et hul på indersiden, hvor der var et vindue, men i dag opdager jeg så, at der er en revne ned gennem alle gasbeton blokkene. Det er ikke samlingerne der er revnet, men selve blokken. På ydersiden er et lag leca blokke, de er heldigvis ikke revnede (endnu)

Jeg har stoppet godt med mørtel ind mellem den gamle overligger og gasbetonen, kan det være fordi det simpelthen trykker for meget på dem eller hvad kan årsagen være til det revner på den måde?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er din indermur og din ydermur bygget op af?
Det kan være så simpelt som at temperaturen har fået muren til at give sig (helt normalt) og men at den originale mur er i et materiale der giver sig mere/mindre end letbeton.
Som Stefan rigtigt peger på. Hvad er den oprindelig mur lavet af?

Mit anneks som er opført i mursten på syldsten, havde nogle genier engang i 60'erne fået den tåbelige ide at sætte multiplade i gasbeton op som indemur.

... for at gøre en lang historie kort. Gasbetonpladerne revnede på kryds og tværs. Alt blev fjerne og nye vægge blev opført korrekt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Huset er lavet af leca elementer og der er leca blokke på ydersiden af den her.

Har fået at vide af en, jeg bare kan fylde revnerne ud og så er det det, vil det være nok, eller skal det hele mon ned igen?

 

Jeg tror ikke det hjælper at lave det om. Skal man gætte på at det har sat sig så meget som det kan, når det kun er et vindues hul. Så en reparation af selve revnen vil sikkert være nok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg prøver at skære rillen lidt op og reparerer det og så ser jeg om det kommer igen. Kan altid nå at lave det om :( Det er nogle gange op ad bakke, når den slags sker.

Takker for svarene

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis