Klinker på mursten

Hej

Jeg står for at renovere entre i nykøbt hus, hvor der på nuværende tidspunkt er rå murstensvægge og billigt trægulv oven på støbt gulv. Jeg ønsker samme klinker på både gulv og et stykke op af væggene.

Mit spørgsmål går på hvordan I andre ville gribe væggene an så de får en god plan overflade til klinkerne?
Ville I pudse dem op eller er det mon en bedre ide med gipsplader (eller lignende cementplade produkt), for en hel plan ensartet overflade?
Det skal nævnes at væggene er i ret god stand uden ødelagte sten eller store huller i fugerne.

Gode råd og ideer modtages meget gerne!
Om det er en dårlig ide, rent smagsmæssigt, med klinker op af væggene, anses ikke som et godt råd :D
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Du skal endelig ikke sætte hverken gips eller andet plade materiale på. Klinker sidder rigtig godt med fliselim alene på fast underlag. Også direkte på mursten.
Hvis det er jævnt som du siger, uden knotter der stikker ud så vil det give den mindste hak, der hvor klinker skal slutte og mursten fortsætte.
Du kan trække fliselim på i et helt tynd lag med den lige side af tandspartel, og så trække af på bagsiden af klinke med tand siden. ( efter at det er smurt ud med den lige side ) Så bliver fuger og huller fyldt.
Og det kan blive rigtig flot - - - - Åh undskyld det måtte der ikke kommenteres på   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 03-03-2021 19:38:45

Velkommen på lds.
Du skal endelig ikke sætte hverken gips eller andet plade materiale på. Klinker sidder rigtig godt med fliselim alene på fast underl......   

 Mange tak for svaret!

Jeg har kun tidligere sat klinker i køkken på pudset væg og på badeværelse på plade hvor der var vådrumsmembran, så var ikke helt sikker på den lidt mere ujævne overflade, og hvordan selve fliseklæb arbejdede med tegl.

Tak igen! Vi har set det et par andre steder, hvor resultatet var drøn flot i hvert fald ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis