Understøtning af ny træterrasse?

Hej folkens :)
I år må det være tid til at lave den længe ønskede træterrasse.
Vi vil lave den i Cumaru, og det skal være med hårdtræ strøer.
Det er min første træterrasse ever, jeg har umiddelbart styr på processen, lige på nær understøtningen :/
Den skal være så bred som enden af huset 7,6M og så vil vi gerne have den 5,5-6M ud fra huset.
Nu kommer problematikken så der vil med det ønskede design kommer ca 20 strøer ud fra huset af, som jo vil blive sat fast på huset.
pt. er der græs hvor den vil komme til at være. Jeg vil gerne have noget der holder i mange mange år, hvilket også er grunden til trævalget. Men hvis strøerne skal understøbes for hver meter, så er vi oppe i noget der ligner 45 huller der skal bores og støbes!
Er det den bedste måde at gøre det på?
Jeg vil hellere bruge lidt mere tid og penge på at få den bedste løsning end at lave en halvdårlig løsning. Hårdtræ i de mængder koster jo en slat :/
Hvad har I andre af erfaringer med noget, der skal holde i mange mange år?
Jeg har set flere guides hvor der bare bliver lagt en flise på jorden, og så står det bare på dem, det synes jeg måske er en lidt dårlig løsning, jeg tænker at det sætter sig ad åre?

Mvh

Morten

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske skruefundament / groundplug. Jeg har ikke erfaring med dem, men det ser nemt ud. Om det er ligeså holdbart som støbte stolpesko ved jeg ikke. Måske andre her på siden har erfaring med dem.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Ja dem har jeg også overvejet, det kan måske være en løsning, de kan fås for en 7-8k til en hel terrasse.

Mvh

Morten

Jeg har brugt skruefundamenter (Groundplug + et andet mærke) til stolper til en havehytte/pavillon. Groundplug er ok at arbejde med hvis man borer for og det virker stabilt. De andre (mere kegleformede) var MEGET bøvlede at få skruet i.
Ingen tvivl om at det bliver Groundplug når vi skal lave træterrasse i sommerhuset:-)
Jeg lavede en træterrasse for mange år siden. Dengang bankede jeg 40 til 60 cm lange impr. 75x75 mm ned under strøerne ca pr 100 cm. Det var let at justere højden med hammeren og nivellereren, blot jeg ikke bankede for langt ned. Det holdt i mange år, terrassebrædderne gik til langt før "pælene", men brædderne var osse bare fyrreplanker.

Venlig hilsen
Knud
ThomP skrev den 03-03-2021 12:22:48

Jeg har brugt skruefundamenter (Groundplug + et andet mærke) til stolper til en havehytte/pavillon. Groundplug er ok at arbejde med hvis man borer for og det virker stabilt. De andre (mere kegleformede) var MEGET bøvlede at få skruet i.
Ingen tvivl om at det bliver Groundplug når vi skal lave træterrasse i sommerhuset:-)

Ok, de ser også nemme ud, hvad borede du for med?

Mvh

Morten

Juel skrev den 03-03-2021 13:07:55

Ok, de ser også nemme ud, hvad borede du for med? 

Et 1000 mm bor fra Harald Skrald - det kostede et par hundrede kr. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også