Anlæg af basketballbane

Vi skal til at etablere en basketball-bane ved vores sommerhus, men er i tvivl om hvilket underlag der skal til.
Overfladen skal nok være "Versacourt"-fliser.
Jeg har læst andre stedet, at de kan lægges på stabilgrus + afretning + græsarmering fyldt med grus + fiberdug. Det er dels dyrt, dels tænker jeg at der er stor risiko for sætning og ukrudt.

Beton er langt billigere (og nok også mest stabilt), men ideen om 150m2 armeret beton i plænen er ikke så tillokkende - det kunne jo være man en dag fik lyst til at sløjfe banen... Derudover er det jo ikke permeabelt.

Så de simple spørgsmål er;
- Kan det lade sig gøre at lægge beton uden armering, og stiller det i givet fald andre krav til underlaget?
- Og hvad tænker I om den alternative "bløde" løsning?
- Eller er der en meget bedre mulighed jeg bare ikke har tænkt på?

På forhånd tak,
Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas,

Vi har et lignende projekt i støbeskeen her hos os :-)

Hvordan gik det med jeres bane?

Ka-sæl
Banen er færdig:-) Ambitionsniveauet blev sænket, så vi er endt med ca. 70 m2. Løsningen blev en "almindelig" fliseterrasse 50x50 under Versacourt-belægningen. Det fungerer ok, men vi har lidrt udfordringer med græs og ukrudt mellem fliserne  Det er svært at gøre noget ved, for man kan jo ikke så godt brænde det af...
Hej igen,

Fedt! Godt gået, det ser godt ud!

Jeg havde fundet en anden (lignende) løsning, men kunne være spændende at sammenligne (pris) med versacourt... kan ikke finde en dansk forhandler!?... Sådan lige umiddelbart. Hvor købte i jeres?

Vi kommer nok til at inddrage hele forhaven, så fliser (når vi bliver for gamle til at dunke :-)) er en god fremtidssikret løsning. Jeg er debutant ude fliselægning... Har du en god manual? Nogle fremgangsmåder ser mere overkommelige ud end andre!

Tak for svaret - meget inspirerede at se!
Ka-Sæl
Vi skrev direkte til Versacourt og blev ringet op af dansk distributør. Prøv evt at skrive til [email protected].

Vi betalte os fra flisearbejdet (vi er for gamle til at dunke😅).
Kan i øvrigt varmt anbefale at få malet Shuffleboard på - det er et rigtig godt hyggespil som også de lidt ældre kan være med til. Versacourt sælger også udstyret til det.
God idé, jeg prøver mail adressen, mange tak!

Shuffleboard skal vi undersøge!

Ift ukrudt kunne det da hjælpe at lægge en pressening/plast under versacourt underlaget? Eller 'ødelægger' det stabiliteten... måske kan det glide lidt under spil?!

(det var mit sidste spørgsmål!) :-)
Annonce
Jeg tror plast under vil være for glat. Hvis det er hjemme  er det sikkert ok at luge med håndkraft. Vores er i sommerhus, så der går tit noget tid hvor vi ikke er der, og så når der at komme en del op.
Gode pointer. Mange tak for svar! Jeg poster billeder, hvis og når 😀

Jeg har nu også forelsket mig i en pickle Ball bane, men familie opbakningen mangler pt 😆

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også