Strøm til videokamera

Kan man forbinde opladeren direkte til kameraet. Mine batterier duer ikke længere og jeg har 2 bånd jeg skal have spillet over digitalt.


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok hellere forbinde til et andet 6 V batteri. Laderen giver mere end 6 V 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det står da skrevet på laderen på billede 2 at output er på 6 Volt når den forsyner kameraet (VTR). Nu ved jeg ikke hvordan laderen tilsluttes på kameraet fra Canon, men den burde da kunne tilsluttes kameraet direkte, hvis man ville optage i lang tid. Om det så kræves, at der er tilsluttet et velfungerende batteri (der godt nok ikke bruges) under en sådan operation burde fremgå af brugsanvisningen.
Da det tyder på, at kameraet ikke skal bruges mere, ville jeg tilslutte laderen og blot håbe på, at det gik godt så længe det tager, at overspille filmene.
efry skrev den 03-03-2021 09:52:25

Det står da skrevet på laderen på billede 2 at output er på 6 Volt når den forsyner kameraet (VTR). Nu ved jeg ikke hvordan laderen tilsluttes på kameraet fra Canon, men den burde da kunne tilsluttes kameraet direkte, hvis man ville optage i lang tid. Om det så kræves, at der er tilsluttet et velfungerende batteri (der godt nok ikke bruges) under en sådan operation burde fremgå af brugsanvisningen.
Da det tyder på, at kameraet ikke skal bruges mere, ville jeg tilslutte laderen og blot håbe på, at det gik godt så længe det tager, at overspille filmene.

 Laderen kan ikke sættes direkte på kameraet, det kræver et kabel og et originalt batteri(med stik til kabel) 

Jeg er desværre ikke i bessidelse af nogen af delene.

Jeg har forhørt mig og kommet frem til at jeg finder en 6v strømforsyning og sætter den til.

Tak for svar

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Canon UCX 10 kamera
CA-R300E oplader

Ja det er HI8


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Hvis det blot er en 1:1 kopi kan jeg gøre det på dvd, har en panasonic maskine der kan klare opgaven. Jeg har selv lagt 12 bånd over for at bevare indholdet da hi8 taber kvaliteten med årene,

Tusind tak for tilbuddet, jeg har løst problemet. Fik fikset strøm fra oplader til kamera

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Lyder godt du fik det kopieret, jeg har kopi af hi8 båndene på hhv dvd og så er der lavet en iso fil på harddisk så jeg er dobbelsikret, da jeg har oplevet de hjemmebrændte dv skiver kan løsne sig i laget så jeg står med 2 skiver.

Videooptager du stadig blot digitalt ?
Jeg har overspillet til ekstern harddisk, skal have redigeret 30 - 40 timers video fra da vores børn var små. Så vil jeg distribuere det ud til familien og på den måde sikre at det bevares. 
Nej jeg filmer ikke rigtig mere, ikke andet end med min telefon. Hoverollerne i mine optagelser er uskiftet med vores hund :-) 

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis