Ophæng af pendler et s v æ r t sted

Hej, nu er jeg på den!
konen vil have to pendler op over spisebordet i sommerhuset. Problemet er, at bordet står under et 2x3 meter “hul” skåret ud i lofter og beklædt til kip, med tre Veluxer i taget.
men hvor grimt er det ikke, at sætte to øskner i de to skråspær med er ledning gennem til begge lamper og ned til el udtag i lofthøjde ved væggen.
jef har selv tænkt at hænge lamperne i tynde hvide nylonsnore og føre el ledningerne vandret over til udtag. Har I bedre bud.
PS findes der opladelige pærer til alm fatning?
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du  et bilede af "hullet" i loftet?

fase
Der findes faktisk batteri lamper som ligner meget almindelige pærer med fatning. Mine børnebørn har dem når de leger hule eller bor i telt eller lignende.
Men generelt er det altid grimt at hænge noget op med camoufleret snor. Gør hellere en dyd ud af det og hæng det op i 2 kæder. så man kan se hvad der er meningen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tar et billede imorgen, skal ned at sætte skabe op. Kæder? Der er nok 3 meter derop og lyst, hvidt og enkelt.
Hvad vejer dine pendler hver for sig? Der findes pendelophæng, hvor man trækker ledningen gennem og fører ubrudt til lampestedet. Fra ophænget føres ledningen i en tynd kabelkanal videre mod lampestedet. Når jeg spørger om vægten af lampen er for at kunne bedømme om det vil være muligt at lade lampen hænge i tilledningen.

fase
Og enkle hvide kæder til ophæng vil være perfekt. Nej det ved jeg jo ikke en disse om inden der kommer billeder om et par dage.    

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Det er et udmærket billede af ovenlysvinduerne, men har du et eller flere billeder af rummet, så man kan se placeringen i forhold til ovenlysvinduerne? Og så lige vægten af lamperne. Har du overvejet en skinne til at hænge lamperne i?

fase
Jeg går oftest ind for at man skal kunne se hvad der lavet. Så et forslag er at lægge en pæn hvidmalet høvlet lægte hen over vindues hullet. Hul igennem denne til ledning fra pendler, og så en lille samledåse ovenpå, med forbindelse hen til udtag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Husk at sløjfning/forgrening af tilledninger ikke er tilladt. Ved brug af den foreslåede strømskinne kan du undgå dette og nøjes med een tilledning til tilslutningsstedet.
Elgiraffen: Det er simpelthen ikke korrekt at man ikke må samle tilledninger eller forgrene dem. Der findes små dåser der er beregnet til dette. 
Hvad mon denne er beregnet til

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis