Hvad koster det at fjerne slagger?

Jeg overvejer at købe et lille parcelhus fra 1965. Der er brugt slagger under gulvet. Der er ingen skader på huset, men jeg tænker, det er en god ide at fjerne slaggerne.
Er der nogen, der har en idé om, hvad det koster at få det fjernet? Jeg forestiller mig, at jeg selv kan fjerne gulvet, men at få nogen til at fjerne slaggerne og kørt væk. Så vidt jeg ved, er det ikke farligt affald, der er blot meget af det :-)
Huset er på 110 m2, og ifølge de oprindelige tegninger er er 20cm slagger.
Nogen der har et kvalificeret bud på en pris? Bare sådan ca :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke gå ud fra at det ikke er "farligt" affald. Det skal højest sandsynligt deponeres.
Først og fremmest skal det formentligt anmeldes til kommunen, og de skal undersøge slaggerne, for at finde ud af om det skal til deponi eller kan genbruges. Du har nok 25 kbm af cirka 1500kg =  Taksten for at modtage slagger er omkring 1000 kr/ton i København. Så det er i hvert fald 37.000 kr - plus prisen for at få det gravet ud af huset og fragtet til affaldsstation. Alt i alt afsæt en 60-70.000 til det.

Men det er en god ide at få gjort - og noget der kan indgå i forhandlingen. 

Mvh Troels
Enig i TRRA's betragtniger, men tror dog slutprisen for at få det gravet ud er væsentlig højere, - jeg ville afsætte minimum det dobbelte. Hvis der bare skal passe lidt på den eksisterende bygning, så tager det altså noget tid at løse opgaven, - og 30.000 kr rækker ikke langt til maskiner, mandskab og bortkørsel.
Hvorfor ikke blot lade det ligge hvor det er? Kan godt være jeg spørger dumt, jeg er ikke så klog på den slags?
Min plan var at lægge gulvvarme, og det ville betyde, at der altid er en risiko for, at et rør springer læk. Så vidt jeg ved, er risikoen ved slagger, at det ved fugt kan udvide sig og derved gøre skade på fundament og bygning.

Tak for jeres input. Det er desværre ikke længere aktuelt, idet huset er solgt til anden side. Det går rigtig hurtigt i Århus området :-) Det blev sat til salg i fredags og tirsdag var en købsaftale underskrevet

mvh
Heidi
Ja i disse tider lader dem komme på wc som har bukserne nede.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis