Flytte billeder til smartphone fra extern sdkort

jeg er interesseret i at kunne sende billeder taget med alm  kamera som mms.  Jeg kan tilslutte telefonen til pc og sætte sd-kortet i  også og begge kan ses i stifinder, men hvordan flytter jeg billedet over i telefonens sd kort. Jeg kunne i princippet sætte sd-kortet ind i telefonen, men det er noget omstændeligt med at skulle åbne skuffen til sim og sd-kort  og derefter indtaste kode og tilbage igen når man var færdig.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
jeg er interesseret i at kunne sende billeder... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dvs. "denne computer"-"telefon"-"hukommelseskort".
Mappen med billeder hedder som regel DCIM

Elektronikteknikeren
Hej Gregeren. Jeg prøver lige at opsumere. Denne tlf er helt ny for mig jeg kommer i princippet fra en nokia 3310 så jeg er helt på bar bund. Jeg troede så at man lissom med en pc kunne koble sdkortet til tlf og så vælge de billeder som jeg ville sende. Nå men det kan man ikke. hvis jeg sætter sd-kortet til tlf med en usbadapter så tror tlf at den skal formatere korte. hvis jeg sætter det i sammen med kameraet så gør den som jeg beskrev i mit sidste indlæg. Jeg har så i alt dette halløj fundet ud af at på telefonen er billeder gemt 4 forskellige steder. det kunne jeg så godt tænke mig at få styr på. Fandt en you tube som anviste hvordan man gemte billeder på sd-kortet, men de menuer som han viste var der slet ikke på min tlf. Nor man kigger lidt på google drev så er der en masse man skal tillade, men det er helt uforståeligt for mig hvad det egentlig er jeg siger ja til. Tak for din tid.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nu har jeg så sat telefoneni pc og det vises at på card er det 14,7 giga ledigt af 14,8 Alt indhold ligger tilsyneladende på phone. Jeg åbner så et billede fra et sdkort højreklikker på det og kopier, men ovre i phone eller card er det ikke muligt at indsætte. Skal de gemmes på pcen først?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du skal gå ind i en mappe på Phone først, heri kan du indsætte. Måske 😁

Elektronikteknikeren
Hvis der er gemt på pcen så kan det trækkes over til phone ikke med kopier sæt ind. Prøver lige at trække direkte fra sd-kort det kan man osse, der er bare svært at se den lille thumpnail. Nå man kan osse fra fast stone det skal bare trækkes så lærte jeg det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du til mappen Min pc, og du kan se der, hvor telefonmappen klikker på den, og efter at du kan se mappen sd eller telefon. :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis