Flytte billeder til smartphone fra extern sdkort

jeg er interesseret i at kunne sende billeder taget med alm  kamera som mms.  Jeg kan tilslutte telefonen til pc og sætte sd-kortet i  også og begge kan ses i stifinder, men hvordan flytter jeg billedet over i telefonens sd kort. Jeg kunne i princippet sætte sd-kortet ind i telefonen, men det er noget omstændeligt med at skulle åbne skuffen til sim og sd-kort  og derefter indtaste kode og tilbage igen når man var færdig.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan se begge i Stifinder så kan du vel åbne sd-kort fra kamera og vælge billed(er), højreklikke og så vælg Kopier, derefter åbn så tlf-kort og højreklik hvor du vil have billeder og så vælge Sæt ind.

mvh
Hej klaudi. Tak for svar. jeg havde bare håbet på en nemmere måde. Hvis et billede er downloaded fra feks min mail så kan man højreklikke og få send til, men åbenbart ikke når de bare ligger på et sd kort.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det selvfølgelig ikke en mulighed lige nu. Men nemmeste løsning vil klart være, når du skal have nyt kamera, og købe et med Bluetooth, hvor du så kan overføre billederne direkte
Der er både usb og hdmi stik i kameraet, men det gør vel ingen forskel i forhold til at sætte kortet direkte i pc-en

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 03-03-2021 18:36:49

Der er både usb og hdmi stik i kameraet, men det gør vel ingen forskel i forhold til at sætte kortet direkte i pc-en

 Nu er det heller ikke hdmi eller usb jeg snakker om, men Bluetooth som nogle kameraer har. Så kan du overføre billeder direkte fra kameraet til din tlf hurtigt og nemt uden du behøver tage sd kortet ud.

Annonce
Du kan lægge dine billeder fra kameraet på Google drev, f. Eks. Og dernæst tilgå dem fra telefonen uden at slukke åbne den eller andet.
Den skal blot have adgang til internettet.
Fra din tlf. Kan du så vælge at dele via mms. 

Elektronikteknikeren
Hvad hvis du sætter kamera til pc med USB, kan du så ikke se kamera ligesom Tlf.
Så er du da fri for at tage kort ud.

mvh
Jeg havde det det der picasa engang så blev det lukket. og google drev kom aldrig rigtigt i spil. Men der er nok værd at overveje igen. jeg har mistet mange billeder ved at gemme dem på externe harddiske som så er gået ned. Så jeg er endt med bare at gemme sd-kortene når de er fulde. Og det var sådan et jeg havde fat i. det vil helt sikkert være nemmere at sætte kameraet til hvis det er det kort som sidder i jeg har brug for. Tak for Jeres svar.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej igen.
Håber der er nogen som kan anvise et sted hvor man kan få forklaret hvordan man håndtere lagringsmulighederne, i telefonen  er der feks et extra sd kort , men hvordan angiver man at det er der billederne skal gemmes. Hvis jeg sætter telefon og kamera sammen med dertilhørende kabler, så popper der tre muligheder op  en icon der ligner den gamle picasa og hedder  camrra importer  et der viser ikonet som når man downloader på pc-en og sidst et der er som telefonens galleri Herefter har jeg ikke den ringeste ide om hvad jeg skal gøre. Jeg prøvede camera importer og så skannede den 700 + billeder men når kameraet er tilsluttet telefonen så kan jeg ikke bladre i billederne og det var jo ikke tanken at importere alle kameraets billeder til telefonen. Er der nogen som kender til et sted hvor der er en tekst som gennemgår sådan en telefons muligheder. jeg har forsøgt at google men rammer åbenbart ikke de rigtige søge ord og finder det heller ikke i brugsvejledningen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du skal gå i telefonen via "denne computer"
Her vil den fremgå som en usb stik, hvor du kan gå ind i de enkelte mapper, og selv vælge hvor du vil placere dine filer 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis