Min bank vil have fat i mig !

Min bank siger at de vil snakke med mig, første i fredags, men pga weekende kunne jeg først ringe tilbage nu.

Så har jeg grublet hele weendenden over hvd hun mon vil, for jeg skylder der ikke penge eller noget - jeg har plus på kontoen hos dem?

Kan jeg have overset noget - en fælleskonto med en ekskæreste eller sådan noget? Håber jeg sgu ikke.

Men hun var lige i møde lige nu, men vil vende tilbage inden for en time,... så må vi jo se hvad der sker...

Min bank siger at de vil snakke med mig, første i... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 01-03-2021 21:18:20

Jeg er fuldstændig klar over, at det er for at undgå hvidvaskning af penge, men tag nu lige og tænk jer om politikere. Jeg har, så jeg kan blive begravet og tjener ikke noget særligt, fordi jeg er offentlig ansat som folkepensionist. Så der burde være en bagatelgrænse på skal vi sige 75 til 100 tusinde. Når man kan tilbageføre millioner i betalt udbytteskat, så er det ikke mine småpenge, der ødelægger økonomien.

 Hvis du indførte en bagatelgrænse på f. eks. 50 kKr så ville du omgående se en masse overførsler på 49.990 Kr fra diverse personer.

Ikke noget ondt om folkepensionister, for jeg er selv en af dem, men selv blandt folkepensionister findes der eksempler på, at de har ageret mulddyr for diverse svindlere.
Opdatering: Jeg har nu talt med min bank-dame, og aflivet myten om at der er tale om svindel eller andet lyssky aktivitet. Måske ville de bare tjekke at jeg faktisk stadig er i live endnu ?

Måske har de hørt om at jeg har kræft (men det er strålebehandlet nu), og derfor forventede jeg var død nu ?

De vil i al fald ikke låne mig penge til fx et hus, og de opsiger hermed min kredit på 50.000 kr pr 1. maj (3 mdrs opsigelse), så det er lige et slag i tasken lige at finde 50.000 kr på 3 mdr. Eller det skal jeg jo ikke da den allerede er i plus, men så har jeg bare ikke 80.000 kr til rådighed mere med kun det som står i plus på min lønkonto.

Jeg ved ikke om min bank er ved at gå konkurs, eller hvorfor de er så sure pludselig. Jeg har ikke engang mødt denne bankdame rent fysisk!

Men er bestemt åben for en anden bank, men det vil jo nok bare være mere af det samme.

Der var en gang hvor man kunne komme ind i sin bank fysisk, som ungt par, og tale om at bygge hus, eller bare låne til en ferie, eller bare en generel kassekredit, det er HELT slut nu, medmindre jeg finder mig en rig kæreste.

Jeg kunne endda tilbyde dem sikkerhed i form af mine forældres hus, men selv der ville de stadig ikke opretholde min kassekredit på 50.000 kr.

Det er sgu noget anderledes end da jeg fik den, Det var da jeg var butikselev, med en indtægt på ca 7000 kr pr måned, det var der ingen problemer med dengang !?
fuerzzz1 skrev den 02-03-2021 08:13:12

Opdatering: Jeg har nu talt med min bank-dame, og aflivet myten om at der er tale om svindel eller andet lyssky aktivitet. Måske ville de bare tjekke at jeg faktisk stadig er i live endnu ?

Måske har de hørt om at jeg har kræft (men det er strålebehandlet nu), og derfor forventede jeg var død nu ?

De vil i al fald ikke låne mig penge til fx et hus, og de opsiger hermed min kredit på 50.000 kr pr 1. maj (3 mdrs opsigelse), så det er lige et slag i tasken lige at finde 50.000 kr på 3 mdr. Eller det skal jeg jo ikke da den allerede er i plus, men så har jeg bare ikke 80.000 kr til rådighed mere med kun det som står i plus på min lønkonto.

Jeg ved ikke om min bank er ved at gå konkurs, eller hvorfor de er så sure pludselig. Jeg har ikke engang mødt denne bankdame rent fysisk!

Men er bestemt åben for en anden bank, men det vil jo nok bare være mere af det samme.

Der var en gang hvor man kunne komme ind i sin bank fysisk, som ungt par, og tale om at bygge hus, eller bare låne til en ferie, eller bare en generel kassekredit, det er HELT slut nu, medmindre jeg finder mig en rig kæreste.

Jeg kunne endda tilbyde dem sikkerhed i form af mine forældres hus, men selv der ville de stadig ikke opretholde min kassekredit på 50.000 kr.

Det er sgu noget anderledes end da jeg fik den, Det var da jeg var butikselev, med en indtægt på ca 7000 kr pr måned, det var der ingen problemer med dengang !?

 Du har simpelthen en tanke om, at du kan købe hus ved brug af din kassekredit blandt andet? 

Det er jo ikke rede penge du har i så fald, men penge du låner til udbetaling. 

Mvh. Christian M
 

Staten kan ikke lide kontanter, fordi de er svære og kontrollere - det selv om Staten selv udsteder dem i rå mængder. Betaling med kontantbeløb over 50.000 kr. er ikke tilladt (sådan som jeg har forstået reglerne), og kontantbetaling over 8000 kr skal indberettes til Skat hvis man er erhvervsdrivende.  
På en måde er jeg tilhænger af det kontantløse samfund, det ville virkelig kunne gøre livet surt for kriminelle bander, og andre lyssky typer - på den anden side, så er det jo rart med rigtige menneske penge når systemet svigter - det er mit dilemma.  
Annonce
Nej sefølig kan jeg ikke købe et hus ved brug af en kassekredit. Den er bare rar at "have i baghånden" hvis noget uforudset skulle ske.

Men der er jo en løsning på problemet, omend jeg ikke bryder mig ret meget om den. Det er sådan at der er 3 mdrs opsigelse på aftalen, så det er før pr 1. maj de sætter min kreditgrænse fra minus 50.000 til NUL.

Så hver eneste gang jeg går forbi en pengeautomat skal jeg bare hæve alt hvad den overhovedet vil spytte ud i kontanter.

Jeg er bare ikke helt tryg ved at ligge inde med så mange penge i kontanter + det gør dem jo også ubrugelige på internettet fx.

Hmm skodbank.

Det jeg allermest ikke forstår er at det er en kredit jeg har haft helt siden jeg var 18 år og var butikselev, nu tjener jeg over dobbelt så meget ved at blive hjemme, desuden er der ikke underskud på omtalte konti, og alliigvel vil de pludseligt af med mig ?
Du er med på, at man betaler renter af at trække over på ens kassekredit?

Og med de tanker om at hæve løs som en slags "hævn", ja så beviser du meget godt, at det er en god ide at du ikke har en sådan kredit. 

Mvh. Christian M
 

Er jeg den eneste her der er lidt forvirret.
1) Hvori ligger spørgsmålet?
2) Hvorfor skal vi drives ind i en private samtale imellem ens bank os personen?
3) Hvorfor vil man lave “hævn” ved og hæve ens kassekredit? Det skal der jo betales renter af og de renter bliver da uden tvivl ikke mindre af at kassekreditten er væk. Så eneste vinder af det stunt vil da være banken.
Forstår ikke helt problemet, eller denne tråd i det hele taget, for hvis du er bange for ikke og have til noget uforudset, så lig penge til side hver måned til noget uforudset. Alt andet er da dumt. De 50.000 i kassekredit er jo ikke penge du bare får, men penge som skal betales tilbage med renter.
Er jeg den eneste der ikke forstår formålet med dette opslag?
Nej, det er du bestemt ikke, og hævnen over banken er helt uforståelig, fordi det er som at skyde sig selv i foden.

fase
Jerg tager denne tråd som en slags oplysning om, hvor facetteret det menneskelige sind er. Hvis man læser denne tråd og andre tidligere tråde af samme forfatter igennem, bliver man ført igennem mange sære krinkelkroge af det menneskelige sind, undertiden under tydelig påvirkning af rusgifte, som vi måske slet ikke havde fantasi til at forestille sig. Den kan være med til at forklare, hvorfor man undertiden møder fuldstændig absurde typer ude i samfundet, som man slet ikke begriber. En slags mental motion?

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis