Indvendig efterisolering

Hej alle.
I forbindelse med totalrenovering, hvor gulv brydes op og der graves ned og isoleres mv, påtænker jeg også en efterisolering af væggene. Loftet er isoleret til 400mm - men hulmuren er kun 65mm pladebatts og senere fyldt med granulat. Desuden har jeg de der forfærdelig grimme gardinkapper med 50mm i.

Mit spørgsmål går på fugt. Da jeg stod i lære for 20 år siden lavede vi 100´vis af de der varmvægssystemer med polystyrel bagside - og som jeg husker det gav det vældige problemer med fugt.

Jeg påtænker en opbygning af 50mm stålvæg med 2 lag gips og 50mm mineraluld. Kan jeg undgå fugt, herunder skimmelsvamp, hvis jeg placerer en dampspærre helt yderst, og laver en helt ny klimaskærm på både væg og loft? spærren føres til vinduet i lysninger og samles med korrekt tape mv.

Jeg ved det anbefales med udvendig isolering. Men det er et flot muret hus - synes det er synd og skam.

går det galt, så henter jeg manualen :-)
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også