Klukkende afløb

Gode råd modtages.

Døjer med et klukkende køkkenafløb på anden sal i en etageejendom. Vandet suser fint igennem vandlåsen, men efterfølges så af en dunken/klukken, så vandlåsen vibrerer. Det samme sker, når opvaskemaskinen pumper vand ud. Jeg har kigget i afløbsrøret med kamera, og så kun minimale aflejringer de første 1 - 2 m. Jeg har efterfølgende kørt en rensesplit igennem røret (ca. 1,5 - 2 m. da det er ca. afstanden fra køkkenafløbet til hovedledning, som fører videre til faldstammen.) Det ændrede intet.På samme hovedledning kører også et badeafløb, et toilet og en håndvask (alle tilkoblet efter køkkenafløbet) - og ved disse afløb er der ingen klukken/forstoppelser.

Der er heller ingen meldinger om klukken eller lignende fra lejemål på andre etager.

Kan der være en forkert samling/hældning etc. på det køkkenafløbsrør - i så fald skal vi have pillet loft ned i lejligheden nedenunder for at komme til. Suk! Hvad har I af erfaringer med afløb i etagebyggeri?

Håber at høre fra jer.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok en forkert hældning, så der dannes en ekstra vandlås på strengen, når det ikke forekommer andre steder. Det kunne være et forsøg værd at montere en vakuum ventil LINK under køkkenvasken. Det kræver så et T og en 45 graders bøjning. Vakuum ventil skal sidde lodret, og jeg mener ikke den lugter, da den er tæt med fjeder indtil der skal trækkes luft ind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis