Valg af maling til havemøbler

Hej LDS-folk!

Foråret nærmer sig, og de stigende temperaturer sætter gang i tankerne om nye projekter, som kan laves udendørs. Fruen er på barsel og foreslog at vi fik slebet de gamle havemøbler ned, vi fik med da vi købte vores hus, og gav dem nyt liv med en gang sort heldækkende maling. Fantastisk idé syntes jeg, for det kan laves tørt i carporten, mens bettemanden sover i barnevognen og jeg er på job ;-) Om det så reelt set er sådan det kommer til at foregå kan jeg have min tvivl om, men man har jo lov at drømme lidt.

Jeg har så brugt lidt tid på research ift. valg af maling, og er meget overrasket over at jeg ikke bare vælter over google-hits for sort maling til havemøbler. Udvalget og informationsniveauet på mine google søgninger var så sparsomt at jeg har valgt at lave dette opslag, for at høre om andre havde gode erfaringer med produkter, som jeg kunne drage nytte af.

Møblerne har tidligere været malet, men for at gøre arbejdet ordentligt tænker jeg alligevel at give dem grunder inden endelig behandling. Jeg har en idé om at det skal være oliebaseret maling, men baserer det egentlig blot på en mavefornemmelse.

Har i forslag til et produkt, både grunder og endelig behandling, som i har gode erfaringer med?

På forhånd tak :)

Ingeniør født med ti tommelfingre
Hej LDS-folk! Foråret nærmer sig, og de stigende... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lol da min unge var "færdig" med at "sove til middag" i barnevognen, gjorde hun selv opmærksom på det.

Hun var godt nok spændt fast med sådan en sele, men stadig kun 2 meter fra os, så ethvert piv kunne vi let høre.

En dag jeg sad på kontoret kom min kæreste dybt forfærdet " Argh hun bløder!!!, hvad skal vi gøre !? (første fødte).

Hun havde pådraget sig en blodnæse da hun for første gang havde fundet ud af at spænde selen af selv, men ikke havde taget højde for at der er en meters penge ned fra sådan en barnevogn.

Så gik jeg ellers i gang med at få haven hegnet grundigt ind, fordi vi havde toget i baghaven. Og man måske ikke så på hende 24/7, så der skulle slet ikke være fysisk adgang til.

Den næste krig var så i bilen. For Kan man spænde selen op i barnevognen, så kan man da også i et børne-bilsæde.

Jeg lærte dog et "trick!" Vedr det.

Vores vil bil på magisk vis i stå hvis hun spændte selen op/fri. Så gik bilen ud og vil holdte ind til siden, uanset hvor vi var, og vi kom ikke videre før hun igen var sat fast ;)

2- 3 gange så virker det ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også