Tinglysning af skøde

Hej hej

Jeg skal overtage en grund med en lille bygning, af et familiemedlem. Det er er en gammel erhvervsejendom - som han ikke vil have mere.

Grunden skal overdrages gratis. Altså jeg skal ikke betale for grunden men jeg skal stå for udgifterne

Kan vi selv klare tinglysningen? Er der nogen som kan give en kort beskrivelse af hvordan? Tak :) 


 Vh.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, man kan godt klare tinglysningen selv. På tinglysning.dk ligger der en vejledning, som godt nok kan være lidt langhåret at læse, men det er svært at give en kort forklaring med alle de punkter, som man skal i gennem.
Men i dag skal der ikke stå ret meget i et skøde, idet man normalt laver en købsaftale og henviser til den.
Hvis I forsøger selv, så bemærk, at I har mulighed for at lave en prøvetinglysning, som kan fange de evt. værste fejl, men ikke alle.
Men gør Jer umage med det, idet hvis der er den mindste fejl, som man er nødt til at rette efterfølgende, så koster det et nyt  tinglysningsgebyr.
Man har mulighed for at gemme kladder undervejs, så det er ikke således, at når først man er gået i gang, så hænger man på den. Kladden kan ligge der i længere tid og kan evt. skrives ud osv. Så først når man er helt klar, så trykker man på "send til tinglysning".

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis