Brændeovnsgitter

Hej
Jeg har et brændeovns gitter som kan skubbes til, så jeg søger gode ideer til hvordan jeg kan låse hjørnerne så man ikke kan skubbe det på skrå og dermed nå brændeovnen. (håber det giver mening)

Jeg har tænkt på 2 muligheder. 1) et form for vinkelbeslag der låser hjørnerne sammen eller 2) sætte noget tungt i siderne så det ikke kan skubbes på skrå.
Ellers må jeg jo bare købe et andet.

Måske nogen har nogle bedre konkrete idéer? 😁

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en lukket brændeovn der ikke behøver gnistfang. Er der en grund til du vil beholde et upraktisk gitter?

Vi har brændekomfur uden gitter. Vores tre børn er vokset på med komfuret uden at have brændt sig. Indtil videre har jeg også haft fire hund fra hvalpe, og de har heller ikke brændt sig.

Brændekomfuret står centralt i køkkenet og kører non stop hele vinterhalvåret. Både unger og hunde har lært det er varmt uden de store problemer. En brændeovn står som regel også mere afsondret og ikke så udsat.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er naturligvis en god pointe i det udsagn med at børnene hurtig får erfaring. Men hos min datter ( havde selv 4 børn og hund ) havde de besøg, og en lille pige satte med det samme hele håndfladen på den meget varme brændeovn. Det gav meget skrigen og en meget utilfreds mor, som gerne ville have haft en advarsel

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du har selvfølgelig en pointe Erik, men bør kritikken ikke rettelig rettes mod morens manglende rettidig omhu?

Børn skal lærer, at når far eller mor siger "Nej" - så betyder det nej - og det er ikke til forhandling.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det hjælper ikke noget med kritik når vablerne står højt på hele hånden. Og mødre med unger skrigende skrigende i smerte er ikke nemme at tale til på fornuftig vis.
Tilbage til trådstarter:  Jeg mener ikke du behøver at gøre yderligere. Lær dine børn at hjælpe med at fyre m.m. så de på den måde får den fornødne viden og respekt. Hvis den står på plads når gæster kommer så kan man ikke gøre mere med mindre det er nogle børn med en slags disfunktion. Der er ingen normale helt små der passerer en låge på få sekunder, hvis man lige vender ryggen til. 
Jeg har stået som leder oppe i et 10 m højt tårn, med et barn ( anbragte af en eller anden årsag) som havde den ide at det kunne være sjov at springe over rækværket. Det er nervepirrende, og sørger hurtig for at få barn og pædagog ned igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Grundlæggende er jeg enig med dig Erik. Derfor vil jeg hellere koncentrer mig om at lærer børnene at brændeovnen er varm, frem for at ofre kalorier på noget er i bund og grund er noget dallerværk.

 .. og så gøre besøgende forældre opmærksom på at deres dysfunktionelle afkom først er velkommen igen når de har lært at opfører sig ordentlig.   

Vores børns lejekammerater havde havde gennem hele deres opvækst bestemt intet problem med at forstå de regler der gjaldt her på matriklen - men de var selvfølgelig heller ikke hverken dysfunktionelle eller havde curlingforældre.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis