Oprette gulv over hævet kælderloft

Hej!

Er ved at sætte kælder i stand og overvejer at etablere loft mellem bjælkerne. Tænker at der sættes noget træ på siden af bjælkerne, som forskallingen skrues op på, så der bliver plads til 95mm isolering.

Dog ved jeg, at jeg på sigt kommer til at skifte gulv i stueplan. Og her vil jeg have brug for at oprette bjælkelaget.

Men hvis jeg skruer noget på siden af bjælkerne nu, så kan jeg jo ikke senere fore på bjælkerne ifm opretning, tænker jeg.

Skyder jeg mig selv i foden ved at hæve loftet nu? Eller har I nogen gode ideer til en fremgangsmåde?

Vh Kenneth
Hej! Er ved at sætte kælder i stand og overvejer... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke forestille mig at samlingen imellem den "grønne" og de "grå" kan blive så stærke at det kan holde, med vinkler m.m. . Jeg skal ikke sige om der kan laves en jernkonstruktion med vinger ud langs spærene som kan opretholde den styrke det skal have i begge retninger.
Dette jernkryds kunne være ca. 2 x 2 m ( hvis du har 1 m imellem de grå) og højde som spærene. Den grå yderst til højre skal ikke saves over, det hjælper ikke at få den grønne ud på muren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det er stolpens fastgørelse i kælder gulvet du mener så ja
Men jeg kommer bare med et simplere råd. Lave et lille hul op i enden og så rejse den over en knop. ( skrue der er skruet næsten i. ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis