Cedertræ beklædning

Hej. Jeg vil sætte ca 4x2.7 meters cedertræ beklædning op på eksisterende trævæg som er grå trævæg. Da jeg vil lave mellemrum på ca. 10mm imellem beklædningen vil jeg gerne have sort baggrund. Har i nogle gode forslag udover at male det det sort. Jeg har overvejet at hænge noget sort dug som man bruger under belægning. Men er bange for at det smuldrer med tiden. Har i nogle gode , lette ideer ??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vindpap

Mvh Troels
Det er blot en ide, men vil da tro det fungerer fint. hvis det bare er rent kosmetik, ville jeg sætte det op uden på reglarne. 

Mvh Troels
du skla bruge noget der er UV resistent, som ICOpal windy facade. https://www.davidsenshop.dk/icopal-windy-facade-vindspaerre-150x50-m-c-id548373-p-46101862073
Tak for svaret. Endnu et spørgsmål. Hvor mange lægter bruger til at det op på. Det er 240 cm højt. Og starter og slutter man og slutter man helt i bund og top med en lægte ? Eller hvor sætter man dem. ?
Annonce
du kan bruge 25x50 klemlister, som du sætter med 60 cm C/C. der skal sidde helt fra neden. Egentlig burde du også have lodrette lister inderst for at undgå fugtop
Altså mener du lodrette lister under cedertræs listerne ? Der er lige nu en eksisterende væg af træ. Se billede  jeg vil beklæde med vindpap  sætte lægter på og sætte cedertræ beklædning i 45x20 (høvlet) med 1 cm mellemrum  ?
Først vindpap, så lodrette lister, så vandrette lister og så cedertræ 
1000 tak for svaret. Men hvad sker hvis man ikke sætter de lodrette lister på bagpå ? 
Risiko for ophobning af fugt på de vandrette lister der holder cedertrælisterne. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også