Afrensning af betongulv inden gulvspartel

Hej LDS.

Jeg skal i gang med at nivellere gulvet i et lille badeværelse (6m2).
Det er et råt betongulv - efter vi hakkede de gamle fliser af. Men da det er noget tid siden, og jeg har gået frem og tilbage på gulvet da jeg byggede ny vægge, er jeg nu i tvivl om det er nok at prime inden gulvspartel.
Eller om jeg skal rense det af med f.eks. LIP grundrens?
Skal mindre huller lappes inden jeg lægger LIP 220 ud eller er det lige fedt?

Pft. Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror bestemt fremgangsmåden står bag på sækken med gulvspartel. Jeg ville helt sikkert vaske gulvet med grundrens inden. Og igen med rent vand. Derefter prime osv.
Det står beskrevet her:
https://www.lip.dk/media/538018/lip_220_gulvspartelmasse.pdf

Gulvspartelmassen er i øvrigt nem at arbejde med. Her i vinterferien spartlede vi 60m2 gulv i vores kælder med Lip220. Dog måtte jeg konstatere, at den med 1,8kg pr. mm/m2 ikke holder, da der skal noget mere gulvspartel til. I vores ene lokale på 34m2 måtte vi bruge 400kg i stedet for de beregnede 288kg. Heldigvis havde jeg købt ekstra sække!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også