Det dødeste bilbatteri?

Vil vil ikke starte men (den nye) bilradio vil ikke stoppe heller. Afmonterer bilradio, sætter strøm til mit bilbatteri der øjeblikkeligt spiser al laderens strøm men stadig ikke starter.

Gode råd modtages gerne:

Nyt batteri ?
Stærkere batteri lader?
Smide radio til H?

radio har 2 stik i nakken der er 3 som går ud fra bilen er det problemet? 


Bornholm er et dejligt sted.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en almindelig lader, skal den nok være tilsluttet i 12-24 timer før dit batteri er opladet.
Ved ikke med radioen, men kan du ikke finde en strømførende ledning, der "slukker" sammen med tændingen.

Vi prøver igen, i morgen --
Din radio skal sikkert forbindes til konstant plus, plus som bliver afbrudt med tændingsnøgen og minus. så burde radioen ikke tappe batteriet. Hvad der ellers tapper batteriet er ikke til at vide med de givne oplysninger.

fase
Finn kom med et billede af stikkene i bilen
Og et af stikkene i radioen

"AUTOELEKTRIKEREN"
Prøv og mål ud på din bil med et multimeter for at konstatere hvad der spiser din strøm.
Der ligger nogle ret gode videoer på YouTube
https://m.youtube.com/watch?v=lRcj1fQcWwU
Blev som et eksempel. Hvis din bilbatteri tappes når radien er taget fra ville jeg starte med udmåling. Radioen skal dog også slukke med tænding så lyder som om den er monteret forkert.

Annonce
BTA Handyman skrev den 03-03-2021 15:24:02

Prøv og mål ud på din bil med et multimeter for at konstatere hvad der spiser din strøm.

STOP! Man måler ikke på en bilakku med et multimeter i serie. Hvis man klodser i det kan du uden problemer trække 600...1000 A gennem meteret.

Afmontér minuspol på batteriet, luk alle døre og bagagerum. Derefter kan du montere en 1 ohm effektmodstand (5...10 W) i serie med minuspolen og måle spændingen over den. Det værste der kan ske er, at modstanden brænder af.

Bent Andersen skrev den 03-03-2021 22:08:45

STOP! Man måler ikke på en bilakku med et multimeter i serie. Hvis man klodser i det kan du uden problemer trække 600...1000 A gennem meteret.

Afmontér minuspol på batteriet, luk alle døre og bagagerum. Derefter kan du montere en 1 ohm effektmodstand (5...10 W) i serie med minuspolen og måle spændingen over den. Det værste der kan ske er, at modstanden brænder af.
Hov, havde ikke selv set videoen men var den første der kom op men denne video var egentlig den jeg søgte efter, som jeg ville have linket til. 😀
https://m.youtube.com/watch?v=6xFo_oHFF48

BTA Handyman skrev den 03-03-2021 15:24:02
Radioen skal dog også slukke med tænding så lyder som om den er monteret forkert.

Det er ikke rigtigt. Du kan sagtens spille radio uden tænding. Jeg kender i alt fald ingen biler hvor det ikke er tilfældet. Radioen er normalt tilsluttet permanent +12 V.


Min bilradio slukker sammen med tændingen, selvom der er konstant 12V tilsluttet og en 12V over tændingen, som forsyner radio, GPS og Bluetooth.

fase
S. Fabrin skrev den 04-03-2021 18:46:02

Min bilradio slukker sammen med tændingen, selvom der er konstant 12V tilsluttet og en 12V over tændingen, som forsyner radio, GPS og Bluetooth.

Det er rigtigt. Radioen får et styresignal fra tændingen som du beskriver. Men hvis du uden tænding trykker på "on" knappen på radioen spiller den igen. Prøv selv.

Alle mine fabriksinstallerede (og eftermonterede) bilraidoer har fungeret på den måde (Mazda 626, Ford Mondeo, BMW E36, E46, E90, Mazda MX-5, Audi A5).

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis