Isolering eller ej i skur i haven

Hey.
Jeg har lavet et skur i haven. Og den står næsten færdig som man kan se på billederne. Men da jeg gik igang tænkte jeg ikke aå meget på isolering, men kan nu se nogle kæmpe fordele i at få det isoleret. Men ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an.

Dette er mellem pladsen i væg

mvh
Amatøren. ( dette er mit første projekt og vil nok sige at jeg har 8 tommelfingre)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville, uden at have set det i detaljen, prøve med 70/95mm batts,  og så plader (osb/krydsfiner) som indvendig beklædning.
Hvis ikke det skal opvarmes, ville jeg ikke bruge dampspærre.  
Du skal nok forsøge at sikre ventilationsspalte, om muligt..
Det betyder der skal være ventilation mellem isolering og din facade/tagbeklædning..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 27-02-2021 19:38:21

Jeg ville, uden at have set det i detaljen, prøve med 70/95mm batts,  og så plader (osb/krydsfiner) som indvendig beklædning.
Hvis ikke det skal opvarmes, ville jeg ikke bruge dampspærre.  
Du skal nok forsøge at sikre ventilationsspalte, om muligt..
Det betyder der skal være ventilation mellem isolering og din facade/tagbeklædning..

 Super tak for hjælpen og svar.
når du skriver det skal være ventilation mellem isolering og facaden/taget. Skal jeg have noget ind i mellem for at sikre ventilation eller skal jeg bare lige sørge for at isolering ikke fylder det hele? 😀

Ideelt set så kan du bruge en Vindspærre..
Vindpap, winwinplader, krydsfiner, en tynd liste eller lign. Kan nok også gå🙂
Det ligner 1på2 beklædning..  Jeg er i tvivl om ventilationsspalterne som er naturligt, bag de yderste brædder er nok, eller der skal være yderligere.


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Når du ikke har monteret vindspærre, vil jeg bruge flamingo, de tager ikke skade af lidt vand.
lav nogle afstandslister, så der er ca 25 mm luft, mellem flamingo, og ydervæg.
Ved godt flamingo er lidt besværlig at tilpasse, men med lidt omhu er det nu ikke så svært, og skulle der være lidt luft mellem isolering og stolperne nogle steder, betyder det ikke det helt store, når du laver inderbeklædningen med krydsfinerplader, eller osb kan det jo ikke "blæse ind".


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis